Cover war #1

Ik kreeg  vandaag een leuk idee om iets nieuws te doen hier. Het klinkt nogal dramatisch maar dat is het helemaal niet. Ik stoor me er erg aan als de Nederlandse cover van de Engelse afwijkt. Vandaar dit nieuwe onderdeel.  Ik vergelijk de Nederlandse covers met de Engelse. Geef mijn mening erover en kies diegene die het beste bij het boek past. Dit is voor de komende weken een terugkerend bericht. 






Laten we beginnen met dit boek van Becca Fitzpatrick. De Engelse cover vind ik veel dramatischer. De Nederlandse cover vind ik veel minder bij het verhaal passen. Als je het boek gelezen hebt dan zie je dat de Engelse cover naar mijn mening veel beter bij het verhaal past. Het roze in de Nederlandse kaft vind ik erg mooi. Maar goed ik vind dat de Engelse cover er beter bij past dus deze ronde wint.



Dit boek van Lindsey Kelk heb ik nog niet gelezen. Maar ik heb de achterflap van het Nederlandse boek gelezen en ik moet zeggen de titel Ik hou nog steeds van New York past er beter bij. Ik vind de cover van de Engelse versie veel mooier. Naar mijn mening zouden ze de Nederlandse titel met de Engelse cover moeten doen. En als ik dan echt moet kiezen is de Engelse cover toch de winnaar. De titel beschrijft het verhaal dan niet goed maar de cover ziet er veel uitnodigender uit.


De laatste voor vandaag is deze. Ik verafschuw de Nederlandse cover. Ze hebben de mooie originele cover helaas niet over genomen. Ook is de titel naar mijn mening vreselijk! Ik vind de wolkjes op de Engelse cover erg mooi en ik had graag gezien dat die in het Nederlands ook werd overgenomen. Is er dan iets goeds aan de Nederlandse cover? In mijn ogen eigenlijk niet. Dus een duidelijke winnaar: De Engelse cover.  

CONVERSATION

3 reacties:

  1. Ik vind het altijd interessant om covers te vergelijken. Soms kan de vormgeving niet overgenomen worden omdat er op de Nederlandse markt al een boek bestaat dat er te veel op lijkt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de John Green in het Nederlands nog wel mooi... Heeft wat mysterieus... Beide covers laten toch niet zien waar het verhaal over gaat.

    Drift vind ik echt afschuwelijk, dus ik kies meteen voor Hush Hush.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk bedacht! Ik vind de Nederlandse cover van the fault in our stars ook echt heel lelijk, het is net zo'n boek over de ruimte of zo

    BeantwoordenVerwijderen