Looking for Alaska

Before, Miles "Pudge" Halter is done with his safe life at home. His whole life has been one big non-event, and his obsession with famous last words has only made him crave "the Great Perhaps" even more (François Rabelais, poet). He heads off to the sometimes crazy and anything-but-boring world of Culver Creek Boarding School, and his life becomes the opposite of safe. Because down the hall is Alaska Young. The gorgeous, clever, funny, sexy, self-destructive, screwed up, and utterly fascinating Alaska Young. She is an event unto herself. She pulls Pudge into her world, launches him into the Great Perhaps, and steals his heart. Then. . . . After. Nothing is ever the same.
Titel: Looking for Alaska
Auteur: John Green
Aantal bladzijde: 271
Speelt zich af in: Alabama (VS)
Uitgeverij: Lemniscaat

Samenvatting

Wanneer Pudge naar kostschool wordt gestuurd ontmoet hij Alaska en Colonel en ze worden goede vrienden. Pudge valt direct voor Alaska die al een vriend heeft, hij dacht dat het nooit iets tussen hun zou worden totdat ze zoenen. Alles lijkt goed te gaan tussen Pudge en Alaska tot dat er iets gebeurt. Iedereen is er kapot van en niks is meer hetzelfde.

Mijn mening

Ik vind Looking for Alaska een heel goed boek. Je moet er wel inkomen maar als je erin zit dan is het een prachtig boek. Als je dit boek vergelijkt met The fault in our stars door John Green vind ik dat ze ongeveer even goed zijn, ze zijn heel erg verschillend maar ze raken je beide door een ontroerend einde. Voor mij is het een aanrader maar je moet wel van de boeken houden. 

Ik geef Looking for Alaska 5/5

CONVERSATION

1 reacties: