Klem

Op schoolreisje naar Vlieland! Alle ingrediƫnten voor een leuke trip zijn aanwezig. Maar dan gaat het vreselijk mis: een van de leerlingen wordt gewurgd in de duinen gevonden. De groep is lamgeslagen.
Voor het politieonderzoek mag niemand van het eiland af; steeds meer feiten komen aan het licht. Bijna iedereen lijkt een motief te hebben. En bijna niemand lijkt de waarheid te spreken. Vriendschappen komen onder druk te staan, en langzaam verandert het verblijf in een regelrechte hel.
Titel: Klem
Auteur: Mel Wallis de Vries
Aantal bladzijde: 272
Speelt zich af in: Vlieland (Nederland)
Uitgeverij:  De Fontein

Samenvatting

Juno, Kiki en Nynke zijn vriendinnen, ze gaan met school op schoolreis naar Vlieland. Ze hebben een leuk reisje totdat op de tweede dag Kiki dood wordt gevonden. Wie het gedaan heeft weet niemand. Tot dat op de laatste dag iets schokkend gebeurt.

Mijn mening

Ik vond hem wel leuk om te lezen. Niet heel speciaal maar zeker leuk om een keer te lezen. Anders dan alle andere boeken van Mel vind ik Klem niet heel spannend.


Klem sleept je mee in het verhaal rond de dood van Kiki. Het verhaal wordt vanuit heel veel verschillende mensen verteld dat het soms niet goed te volgen is wie wat verteld. Zo wordt er wel veel informatie gegeven.

Ik vond hem met de politie delen erin wat langdradig worden waardoor ik neigde om hem weg te leggen, maar ik bleef doorlezen omdat ik wou weten wie Kiki vermoord had. Ondanks alles vind ik het geen slecht boek en zal ik het misschien nog een keer lezen over een tijdje.

Ik geef Klem 2/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten