The Notebook

Als Noah Calhoun na de Tweede Wereldoorlog van het front terugkeert naar North Carolina probeert hij de oorlog achter zich te laten. Hij stopt al zijn energie in de restauratie van een oud plantagehuis. Dit huis herbergt zijn mooiste herinneringen en zittend op zijn veranda denkt hij terug aan het meisje van wie hij eens zoveel hield. De mooie Allie Nelson is inmiddels verloofd met een rijke advocaat, maar kan de jongen aan wie ze haar hart zo lang geleden verloor nog altijd niet vergeten. Heeft hun liefde de tijd doorstaan? 


Titel: The Notebook (Het Dagboek)
Auteur: Nicholas Sparks
Aantal bladzijde: 214
Speelt zich af in: North Carolina (VS)
Uitgeverij: Het Spectrum

Samenvatting


Het verhaal wordt verteld door Noah aan Allie. Noah en Allie leren elkaar in de zomer kennen, Noah is de fabrieksarbeider en Allie het rijke meisjes uit New York. Ze beleven de beste zomer samen totdat Allie terug naar New York gaat. Een aantal jaar later wanneer Noah terug keert uit Europa om in de Tweede Wereldoorlog te vechten ziet Allie hem in de krant, zij is inmiddels verloofd met Lon. Wanneer Allie terug keert naar Noah is alles weer als voor heen. 


Mijn mening


Ik vind het boek niet erg  leuk, ik vond de film erg goed en had hoge verwachtingen voor het boek. Het boek was wel goed te volgen ondanks het verhaal verteld werd door de oude Noah. Het verhaal van de jonge Noah en Allie is zo romantisch. Alleen in het boek wordt het heel anders beschreven dan in de film. Het boek is als verhaal opschreven wat ik erg leuk vind, je zag duidelijk verschil tussen wat in het verleden afspeelde en wat in het heden  afspeelde.


Ik geef The Notebook 4/5


De film

Ik vin de film gewoon super! Ik vind Rachel McAdams (Allie) erg goed en Ryan Gosling (Noah) is ook leuk om naar te kijken, ze zo leuk samen. De scenes waarin Allie en Noah romantisch zijn, zijn is het boek minder vurig beschreven dan dat ze in de film te zien zijn. De film is zeker een aanrader. Voor de volledige cast klik hier



Wat vinden jullie van dit boek? Vinden jullie de film ook beter dan dat het boek is?

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten