The lightning thief

Percy (12, ik-figuur) heeft een goede band met de leraar klassieke talen van zijn huidige school, meneer Brunner. Als Percy zijn vriend Grover en meneer Brunner afluistert, komt hij erachter dat hij een halfgod is, de zoon van Poseidon. Met veel moeite en hulp van Grover en zijn moeder komt Percy terecht bij de school voor halfbloeden. Daar blijkt dat Grover een sater is en meneer Brunner een centaur, genaamd Chiron. Percy hoort van Chiron dat Zeus, Poseidon en Hades ruzie hebben. Hij krijgt zijn eerste queeste om een oorlog tussen de goden te voorkomen. Eerste deel uit de serie 'Percy Jackson en de Olympiers'. In de oude mythologie is Perseus de zoon van Zeus, maar we zijn inmiddels vele generaties verder. De Olympus van de Griekse goden hangt nu boven New York, want daar is de westerse beschaving. De Griekse mythologie wordt op een leuke manier in het verhaal verweven. Percy is wel erg slim voor een twaalfjarige: hij is veel volwassenen en zelfs enkele goden te slim af. De hoofdstuktitels zijn grappig, maar verklappen soms wat er komen gaat. Spannend, vlot lezend verhaal over heldendom, vriendschap en vertrouwen. 


Titel: The lightning Thief #1 Percy Jackson and the Olympians.
Auteur: Rick Riordan
Aantal bladzijde: 368
Speelt zich af in: VS
Uitgeverij: Boekerij 

Samenvatting

Percy Jackson is niet wie hij denkt dat hij is. Hij komt erachter dat hij afstamt van een God. Hij gaat naar kamp Halfbloed waar hij leert met zijn gaves om te gaan. 

Mijn mening

Ik heb weet niet wat ik van dit boek moet vinden, hij las super snel uit. Ik begreep het boek wel maar op de een of andere manier interesseerde het mij niet zo heel veel. Toen ik er in begon was ik helemaal enthousiast maar nu ik heb uit heb, heb ik zo mijn bedenkingen. Vandaar dat ik niet weet wat ik ervan moet vinden. Ik vind het onderwerp met de goden wel origineel, ik lees daar niet vaak boeken over. Ik heb hem een kans gegeven en ik ga niet verder lezen.

Ik geef The Lightning Thief 4/5

Vervolg

The lightning thief is het eerste boek in Percy Jackson and the olympians. Het tweede boek is Sea of Monsters, het derde boek is The titan's curse het vierde boek is The battle of the labyrinth en het vijfde boek in deze serie is The last olympian. De eerste twee van deze boeken zijn verfilmd, of ik de films ga kijken is nog een raadsel. Daar kom ik binnenkort wel achter.

Wat vinden jullie van de Percy Jackson boeken?

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten