Allegiant

Wat als je hele wereld een leugen was?
Wat als een enkele keuze alles veranderde?
Wat als liefde en loyaliteit je dingen liet doen die je nooit verwacht had?

Veronica Roth’s Divergent-trilogie begon met Inwijding en Opstand. Het explosieve slot Divergent 3 – Samensmelting onthult de geheimen van de dystopische wereld.

Titel: Allegiant #3 Divergent
Auteur: Veronica Roth
Aantal bladzijde: 554
Speelt zich af in: Chicago en er buiten (VS)
Uitgeverij: Van Goor

Samenvatting

Na de dood van Jeanine greep Evelyn de macht. Samen met de factielozen regeert zij over Chicago. Tris gaat samen met Tobias, Christina, Caleb en nog een paar onverschokkenen de stad uit, ze komen bij het Bureau uit. Zij leggen uit wat er buiten Chicago is. Voor ze het weten worden Tobias en Christina terug naar Chicago gestuurd en blijft Tris met Caleb achter. Wanneer zij met Caleb een naar een lab gaan om te wissen dat het geheugen van de mensen uit Chicago wordt gewist wordt Tris neergeschoten, ze schakelt het uit en overlijdt daarna. 

Mijn mening

Toen ik aan het boek begon had ik al hoge verwachtingen. Ik vind Allegiant niet heel spannend, natuurlijk zitten er wel spannende stukken in maar het is heel anders dan dat Divergent en Insurgent zijn. Dit boek wordt ook vanuit Tris en vanuit Tobias vertelt wat ik erg raar vindt. Later begreep ik ook waarom. Ik blijf me afvragen waarom Tris moest dood gaan, ik vind haar echt een super leuk persoon. Ik heb zo hard gehuild daarom. Wanneer Caleb de laatste woorden van zijn zus tegen Tobias zei vond ik super zielig. Voor de rest was het verhaal niet erg leuk of vernieuwend. 

Ik geef Allegiant 3/5

CONVERSATION

4 reacties:

  1. NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO.
    De spolier :( *snik*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. NEEEEEEEEEEEEEEEEEE nu weet ik het einde al :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moet je het ook niet dit stuk gaan lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar ik vond het ook heel zielig, heb ook gehuild en t was echt opeens zo'n zwart gat. Had liever een happy end gewild maarrja.

    BeantwoordenVerwijderen