Haar Naam Was Sarah

De internationale bestseller Haar Naam Was Sarah is zeker een aanrader op het gebied van boeken.
Titel: Haar Naam was Sarah (Sarah's Key)
Auteur: Tatiana de Rosney
Aantal bladzijde: 335
Speelt zich af in: Parijs (Frankrijk), New York (VS)
Uitgeverij: Anthos


Samenvatting

De 10 jarige Sarah en haar familie worden opgepakt in het Veld d'Hiv, voordat de Nazi's hun komen halen stopt zij haar broertje in haar kast en belooft snel terug te komen. Ze worden weggevoerd. Uiteindelijk weet ze uit een kamp te ontsnappen en komt bij een oud echtpaar uit die haar verzorgen alsof zij hun eigen kind is. 60 jaar later moet Julia een artikel over het Veld d'Hiv schrijven, zij is een Amerikaanse journalist die met haar man en dochter in Parijs woont. Zij en haar man willen in het ouderlijk huis van hem trekken. Wanneer zij Sarah op het spoor komt, komt ze veel meer te weten over het huis. Ze is vastberaden om Sarah te vinden. Ze ontmoet familie leden van Sarah en tot haar verschikking vindt ze Sarah. Ze is al al dood.


Mijn mening

Ik vond het echt een super boek om te lezen. De stukken die vanuit Sarah's oogpunt zijn geschreven zijn zo echt geschreven alsof je er zelf bij was. Niet dat de stukken die vanuit Julia's oogpunt zijn geschreven niet leuk zijn maar mijn voorkeur gaat toch naar die van Sarah. De gebeurtenissen in het boek grepen mij aan. Ik kon het boek nauwelijks wegleggen. Dat betekent voor mij dat het een goed boek is!Ik vind de schrijfstijl heel fijn om te lezen, waardoor ik erg benieuwd was naar andere boeken van haar. De titel en de kaft spreken mij ook aan ik vind ze prachtig! Ik vind het jammer dat de Engelse titel anders is dan het originele Franse titel. De Nederlandse titel is wel de goede vertaling. 


Ik geef Haar naam was Sarah 5/5

De Film



Ik vond de film wel tegenvallen nadat ik het boek had gelezen. Ik hou heel erg veel van het boek en had dus hoge verwachtingen. Op de een of andere manier vond ik de film niet leuk. Het boek was veel aangrijpender dan dat de film is. Daarom vind ik het boek veel beter. Ik had Julia ook veel anders voorgesteld dan dat de actrice is. Maar Sarah was wel zoals ik had gehoopt. Ben je toch benieuwd ik heb hieronder de trailer neer gezet en klik hier de cast.




Wat vond jij van het boek? Vond je het boek of de film beter, laat het me weten!

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten