Pretty Little Liars


In Rosewood, tussen de Mercedessen en de gigantische villa’s, heeft iedereen wel wat te verbergen. Aria heeft een affaire met haar leraar, Spencer heeft een oogje op het lekkere vriendje van haar zus en Hanna gebruikt gemene trucjes om mooi te blijven. De vier middelbareschoolvriendinnen delen samen iets dat nog veel gruwelijker is, maar dat niemand anders weet… Wie is ‘A’?

Titel: Pretty Little Liars
Auteur: Sara Shepard
Aantal bladzijde: 304
Speelt zich af in:  Rosewood (US)
Uitgeverij: The house of Books 

Samenvatting:

Aria-Emily-Hanna-Spencer
Emily, Hanna, Spencer, Aria en Alison zijn beste vriendinnen. Wanneer ze gaan logeren verdwijnt Alison. De andere drie meiden groeien uit elkaar. Aria verhuist naar IJsland Een paar jaar laten komen ze toch weer bij elkaar. Ze worden alle vier getreiterd door iemand die zichzelf A noemt. Hij of zij weet alle geheimen van Spencer, Aria, Hanna en Emily. Ze vermoeden  dat het Alison is, wat ze niet weten is dat Alison dood is. Er gebeuren grote schandalen, Emily blijkt lesbisch te zijn, Aria gaat met haar Engels leraar, Spencer zoent met haar zus haar vriendjes en Hanna steelt dingen. 

Mijn mening:


Ik vind het echt een leuk boek! Ik las hem snel uit, de Engelse versie vind ik makkelijker lezen als de Nederlandse. Het is een echt meisjes boek. Nadat je het boek uit hebt gelezen wil je zeker het vervolg lezen. Ik wil echt weten wie A is. Daardoor is het boek best spannend en wijkt best veel af van de serie. 

Vervolg:

Na Pretty Little Liars zijn er nog 11 Engelse boeken.  Er zijn nog 7 andere Nederlandse boeken. Ze zijn het zeker waard. Ik ben momenteel bezig met deel 6 Killer (moord).

De serie:

De serie Pretty Little Liars is in Amerika op tv, helaas niet in Nederland. Er zijn momenteel 4 seizoenen. De cast is: 
Shay Mitchell ~ Emily Fields
Lucy Hale ~ Aria Montgomery
Ashley Benson ~ Hanna Marin
Troian Bellisario ~ Spencer Hastings
Sasha Pieterse  ~ Alison DiLaurents
Ian Harding ~ Ezra Fitz

Cast

Ik geef Pretty Little Liars 5/5



CONVERSATION

3 reacties:

  1. Ik vond de boeken heel leuk, er zijn btw ook boeken uit vanuit Ali's standpunt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tuurlijk kennen we die :) ik volg de serie ook! Ik kijk nu al uit naar de halloween finale van dit seizoen. Dan weten we eindelijk of Ali wel of niet leeft.

    BeantwoordenVerwijderen