The Fault in Our Stars


Een hartverscheurend verhaal verteld door de zestienjarige kankerpatiƫnt Hazel die drie jaar geleden is opgegeven. Maar een nieuw medicijn rekt haar leven voor nog onbekende tijd. Genoeg om een studie op te pakken en vooral niet als zieke behandeld te worden. Augustus, Gus, heeft kanker overleefd - ten koste van een been. Vanaf het moment dat Hazel en Gus elkaar ontmoeten, lijkt er geen ontsnappen aan de zinderende wederzijdse aantrekkingskracht. Maar Hazel wil niet iemands tijdbom zijn.


Titel:  The Fault in Our Stars
Auteur: John Green
Aantal bladzijde: 336
Speelt zich af in: Verenigde Staten
Uitgeverij: Lemniscaat



Samenvatting:


Hazel, zestien jaar was dertien toen ze geconstateerd werd met kanker. Nu drie jaar later gaat haar leven gewoon door. Af en toe gaat ze naar school. Maar dan vind haar moeder dat ze vrienden moet maken en gaat ze naar een praatgroep voor mensen die ook kanker hebben. Daar ontmoet ze August maar zijn familie noemt hem Gus. Het klikt wel tussen hun. Uiteindelijk worden ze verliefd. August is NEC No evidence of cancer. Wat betekent dat hij kanker vrij is. Hij heeft nog een wens over. Hier in Nederland is dat make a wish (denk ik). Hier heeft hij gekozen om naar Amsterdam te gaan met Hazel om hun favoriete schrijver te ontmoeten. Hazel mag bijna niet weg met haar slechte longen. Hierdoor zit de constant aan de zuurstof. Uiteindelijk mag ze toch gaan. Tot hun grote teleurstelling is de schrijver niet aardig tegen hun. Kort na hun bezoek wordt August niet lekker, hij wordt opgenomen in het ziekenhuis. Hoe het verder met hem gaat verklap ik niet ;p

Mijn mening:

 Ik vind het een prachtig boek. Niet een standaard boek, dit boek heeft echt inhoud. De hoofdboodschap is dat je moet doen wat je wilt doen voordat het te laat is. De gebeurtenissen in het boek gaan niet vervelen wat ik wel had bij Voor ik Doodga, Hazel is niet vervelend maar leuk om te lezen. Ik zou dit boek zeker aanraden voor iedereen. Om het in het Engels te kunnen lezen heb je wel aardig niveau nodig. Als je dit hebt dan zou ik hem zeker aanraden.

Ik geef The fault in our stars 5/5

Ansel en Shailene


 Verfilming:


 Ook dit boek wordt verfilmd. De hoofdrol spelers zijn :
Hazel: Shailene Woodley
August: Ansel Elgort
Shailene en Ansel spleen ook in Divergent. Shailene speelt daar Tris en Ansel speelt Caleb.  De film wordt ik 2014 uitgebracht. Deze herfst wordt er in Amsterdam gefilmd. 




Wil je meer weten over John Green volg dan zijn Youtube account. Hij heeft echt een geweldig account wat zeker een bezoekje waard. Klik hier.Johns website is zeker ook een bezoekje waard. Dus ga kijken!


Ik hoop dat ik jullie weer een prachtig boek heb gegeven om te lezen, heb je nog leuke boeken of wil je gewoon iets kwijt plaats dan een reactie! 



CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten