Belle


Londen, 1910. De vijftienjarige, beeldschone Belle is opgegroeid in een bordeel, zonder te weten wat zich in de kleine verboden kamertjes afspeelt. Maar de jaren van onschuld zijn in één klap voorbij wanneer ze getuige is van de moord op een van de dames. De moordenaar kidnapt Belle om haar de mond te snoeren en verkoopt haar aan een bordeel in Parijs. Belle heeft haar lot niet langer in eigen hand en belandt na vele omzwervingen in New Orleans. Ze legt zich aanvankelijk neer bij haar omstandigheden en wordt een populaire luxeprostituee. Maar heimwee en het besef dat ze niet eeuwig jong en mooi zal blijven, drijven haar er toch toe te ontsnappen. Het leven als voortvluchtige valt echter niet mee: overal liggen mannen op de loer die iets van haar willen. Zal ze dapper en vindingrijk genoeg zijn om helemaal alleen haar weg te vinden?
Titel: Belle
Auteur: Lesley Pearse
Aantal bladzijde: 494
Het verhaal speelt zich af in: Engeland 
Uitgeverij: Boekerij


Samenvatting:
Belle is een zestienjarig meisje die in het bordeel van haar moeder woont, veel ziet ze niet van de werkzaamheden van de meisjes tot ze op een dag wanneer ze een kamer schoonmaakt ziet hoe een van de meisjes word vermoord. Ze besluit het tegen Jimmy een goede vriend van haar te zeggen. Dan wordt ze ontvoerd, Jimmy haar moeder en de meisjes zijn geschrokken. Belle wordt verkocht aan een bordeel in Frankrijk waar ze tot haar grootste schrik moet werken. Na een tijdje daar zijn geweest wordt ze weer doorverkocht. Jimmy en Mog doen hun best om Belle te vinden, zal dat ooit nog lukken?

Mijn mening over het boek:
Ik vind het een heel spannend boek om te lezen, vanaf de eerste bladzijde wil je verder lezen. Ik had hem vrij snel uit tot mijn teleurstelling. Door dit boek kom je meer te weten over de prostituee, het is zeer interessant en je wilt er meer van lezen. Ik zou dit boek zeker een 9 geven omdat het zeer interessant boek is en je wilt er meer van lezen, dat maakt dit boek zo leuk!

Nadat ik Belle uit had was ik gaan kijken of er een vervolg op was. Gelukkig was die er. Het boek heet De Belofte (The Promise in het Engels). De belofte komt op zestien september uit in het Nederlands. In het Engels is het boek al verkrijgbaar. 


CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten