Zie me, Hoor me

Aan het rustige leven van de zeventienjarige Audrey komt abrupt een einde. Is ze schizofreen aan het worden? Komen trauma's van vroeger opeens terug als visioenen en nachtmerries? Of is er iets heel anders aan de hand? Eén ding staat vast: haar vriendje mag er niets van weten, want voor hem moet ze perfect zijn. Haar vader stuurt haar eerst naar een psycholoog en wil haar daarna laten opnemen in een psychiatrische kliniek, haar erg gelovige stiefmoeder ziet meer heil in exorcisme. Audrey vlucht naar haar grootouders in Spaans Baskenland. Stap voor stap ontdekt ze dat haar visioenen flarden zijn uit het leven van Maite, een meisje dat lang geleden in handen viel van de Spaanse inquisitie. Hoe dichter Audrey bij de plek komt waar die geschiedenis zich afspeelde, hoe meer ze de controle over haar eigen leven verliest. 


Titel: Zie me, hoor me
Auteur: Martine Glaser
Aantal bladzijdes: 302
Uitgeverij: Clavis

Samenvatting

Het leven Audrey staat op zijn kop. Audrey krijgt visioenen vanuit het verleden. Alsof ze er zelf bij is geweest. Haar vader stuurt haar naar een psycholoog, al snel komt Audrey er achter dat hij haar niet kan helpen. Ze besluit om alles te ontvluchten. Naar Spanje, naar haar grootouders.

Mijn mening

Allereerst wil ik uitgeverij Clavis enorm bedanken voor een exemplaar van Zie me, Hoor me. 

De eerste honderd pagina's zijn steen goed. De afspraken bij de psycholoog, wat toch wel erg interessant was om te lezen, werden afgewisseld met haar visioenen. Ik was van mijn stoel geblazen. Dit had ik zeker niet verwacht. Naarmate het boek vorderde nam voor mij de spanning wel af. Vooral wanneer er grote stukken visioenen waren.

Het tweede deel van het boek was voor mij minder leuk. Een groot deel van het verhaal bestond uit de visioenen. Voor mij had het wel wat minder gemogen. Ik wou meer van Audrey zien, en niet van het verleden. Ik wou weten hoe zij met die gebeurtenissen om ging. 

De visioenen van Audrey kwamen terug in mijn slaap. En wel als een nachtmerrie. Ik wist niet wat ik mee maakte. Alles wat in het boek voor kwam zag ik helder voor me. Hier heb ik dan ook niet om gevraagd. Zoals je kan zien laat Zie me, hoor me een enorme indruk achter. 

Maar Martine Glaser heeft het alweer voor elkaar gekregen! Na De zaterdag van het onweer, komt Zie me, hoor me, weer een steen goed YA verhaal. Ik ben zwaar onder de indruk van wat zij heeft neer gezet. 

Ik geef Zie me, hoor me 5 / 5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten