De mime-orde

Paige Mahoney is ontsnapt uit de hardvochtige strafkolonie Sheol i, maar daarmee zijn haar problemen niet opgelost: veel vluchtelingen worden nog steeds vermist, en Paige is de meest gezochte persoon in Londen.
Terwijl het machtige Scion zijn alziende blik op Paige richt, worden de Mime-koningen en -koninginnen van de Londense gangs uitgenodigd voor een zeldzame bijeenkomst van de Assemblee van Onnatuurlijken. Jaxon Hall en zijn Zeven Zegels willen daar graag de hoofdrol in spelen, maar de gemeenschap van helderzienden is tot op het bot verdeeld en om elke hoek schuilt een duister geheim.
Dan komen de Refaïeten één voor één tevoorschijn. Maar waar is Warden? 
Paige moet in beweging blijven en gaat van Seven Dials via Grub Street naar de geheime catacomben van Camden, tot er over het lot van de onderwereld kan worden beslist.


Titel: De mime-orde #2 Het bottenseizoen
Auteur: Samantha Shannon
Aantal bladzijdes: 476
Speelt zich af in: Londen (UK)
Uitgeverij: Prometheus

Samenvatting

Paige is de meest gezochte persoon in Londen. Ze is uit de strafkolonie Sheol I ontsnapt. Mara dan wordt uit het niets de onderkoning vermoord. De mime-koningen moeten zelf uitvinden wie de nieuwe onderkoning wordt. Jaxon wilt samen met Paige meedoen, en ze maken zeker kans.

Mijn mening

Het bottenseizoen was een geval mweh voor mij. Ik had er eigenlijk meer van verwacht. En toen kwam De mime-orde uit. Niet goed wetend wat ik ervan moest denken begon ik eraan. En een ding, my mind is blown. Dat zegt al genoeg.

De mime-orde is spannend! Paige dus de meest gezochte persoon in Londen. Scion probeert haar op te sporen. Paige neemt behoorlijk wat risico om terug te gaan naar Jaxon, maar hij kan haar beschermen. 

Er zat zoveel meer vaart in De mime-orde dan in Het bottenseizoen. Dit heeft mij een duw in de goede richting gegeven wat betreft de rest van de serie. Hoewel boek drie pas volgend jaar verschijnt ben ik er heel erg nieuwsgierig naar. 

Ik geef De mime-orde 5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten