Terugkeer naar Inverness

Twintig jaar lang heeft Claire haar eigen behoeften en verlangens opzijgezet om haar dochter te beschermen. Nu Brianna volwassen is, is de tijd gekomen om de waarheid te vertellen... en terug te keren naar de man die ze boven alles liefheeft: Jamie Fraser. Maar als Claire en Brianna samen in het verleden terechtkomen, moet ze alles op alles zetten om niet alleen haar geliefde Jamie, maar ook haar mooie dochter te redden. 





Titel: Terugkeer naar Inverness #2 Outlander
Auteur: Diana Gabaldon
Aantal bladzijdes: 736
Speelt zich af in: Frankrijk en Schotland
Uitgeverij: Boekerij

Samenvatting

Claire heeft het met haar dochter Brianna over haar verleden. Om precies te zijn wie haar vader is. Samen gaan ze terug naar de tijd waar Jaimie leefde. Samen met Jamie gaan ze een opstand voorkomen waarin Jamie, eigenlijk, gedood zou worden.

Mijn mening

Vlak nadat ik De reiziger uit had begon ik aan Terugkeer naar Inverness. Ik kon het gewoon weg niet laten om niet te beginnen in dit boek. Laat ik zeggen dat ik na De reiziger niet wist wat ik moest gaan doen. Het enige waar ik aan kon denken was Jamie.

Ik vind het begin zo verwarrend. Ik zat even van wacht wat heb ik gemist? Van wie is Brianna? Is zij een Fraser of een Randall? Ik hoopte op nummer een maar goed in Outlander weet je het maar nooit. Gelukkig kreeg ik antwoord.

Wanneer Claire weer bij Jamie is ben ik blij. Aan het einde van De reiziger lag mijn hart in stukken. Ik hoop dat jullie weten waar ik het over heb. Toen boek twee begon voelde het alsof dat alles niet gebeurd is. Alsof veel van boek een nooit gebeurd is. Best wel vreemd maar alles wordt in het loop van het boek wel duidelijk. Vind ik in ieder geval.

Samen met Jamie gaat Claire Jamie's dood proberen te voorkomen. Ze had in 'haar tijd' opgezocht wanneer hij zou sterven. Samen doen ze er alles aan om te voorkomen dat hij sterft. Dit is zo lief! Ze willen gewoon voor altijd samen zijn, in hoeverre het mogelijk is. Maar dan die laatste bladzijdes. Nu ben ik denk ik wel even klaar met deze boeken. Meer ga ik niet zeggen.

Ik geef Terugkeer naar Inverness 5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten