Hitte

Onder de hete zon, duizenden kilometers van huis, probeert Lynn Stevens haar leven weer op te pakken om de herinnering aan die ene fatale nacht te vergeten. Ze ontmoet Daan, de jongen met het wispelturige gedrag en de broeierige bruine ogen, die verplicht met zijn ouders op vakantie is. In hem ziet ze haar eigen worsteling weerspiegeld, iedere keer als ze te dichtbij dreigt te komen. Daan houdt er niet van aangeraakt te worden. Maar als hij erachter wil komen welk geheim Lynn met zich meedraagt, betekent dit dat hij zich wel moet blootgeven.

Titel: Hitte
Auteur: Olga Hoekstra
Aantal bladzijdes: 250
Uitgeverij: Storm Publishers

Samenvatting

Lynn werkt op vakantie alles gaat goed totdat ze Daan tegen komt. Ze weet niet goed wat ze van hem moet vinden. Hij gedraagt zich maar raar vindt ze. Totdat ze steeds dichterbij elkaar komen blijft dit. Snel worden ze closer. 

Mijn mening

Hitte is niet het eerste NA boek wat ik lees. Maar zeker ook niet het laatste. Ik ben verrast door de schrijfstijl. Laat ik ook maar zeggen dat ik de cover op het eerste gezicht ronduit vreemd vond. Maar toen ik verder kwam in het boek kwam ik erachter dat hij best wel goed bij het verhaal past.

Zoals ik al zei wist ik niet goed wat ik kon verwachten van Hitte. Daarom vind ik het juist fijn dat het perspectief draait tussen Daan en Lynn. Zo leer je beide personages snel kennen. De klik tussen de personages en mij was er niet helemaal maar dat hield het plezier van lezen niet tegen.

Ik vind het heerlijk al die korte hoofdstukken. Daardoor leest het boek als een trein. En tja.. binnen een avond was ie alweer uit. Dat is een goed teken vind ik. Het voelde alsof ik mee getrokken werd in het verhaal. En daar krijg je het behoorlijk warm van. Vooral als je ziet wat er tussen Lynn en Daan allemaal speelt.

Het grote mysterie in het boek vind ik erg leuk. Het is een keer iets anders dan wat we normaal lezen. Het is iets waar ik over na dacht. Maar het antwoord kon ik niet vinden. Zoiets vind ik geweldig om te lezen.

Ik geef Hitte 4/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten