It's kind of a funny story

Ambitious New York City teenager Craig Gilner is determined to succeed at life - which means getting into the right high school to get into the right job. But once Craig aces his way into Manhattan's Executive Pre-Professional High School, the pressure becomes unbearable. He stops eating and sleeping until, one night, he nearly kills himself.

Craig's suicidal episode gets him checked into a mental hospital, where his new neighbors include a transsexual sex addict, a girl who has scarred her own face with scissors, and the self-elected President Armelio. There, Craig is finally able to confront the sources of his anxiety.

Ned Vizzini, who himself spent time in a psychiatric hospital, has created a remarkably moving tale about the sometimes unexpected road to happiness. 



Titel: It's kind of a funny story
Auteur: Ned Vizzini
Aantal bladzijdes: 444
Speelt zich af in: New York (VS)
Uitgeverij: Disney-Hyperion

Samenvatting

Craig is een slimme jongen. Hij zit op een goede school maar hij legt de lat voor hemzelf te hoog. Hij verwacht te veel. Hierdoor is hij depressief. Wanneer hij op een avond zelfmoord wilt plegen gaat hij naar een psychiatrische instelling, waar ze hem opnemen. Voor hem begint een nieuw hoofdstuk in zijn leven met nieuwe vrienden.

Mijn mening

Wat een geweldig mooi boek is dit toch! Ondanks dat het een enorm zwaar onderwerp heeft leest hij heerlijk weg. Ik weet niet waar ik moet beginnen om uit te leggen dat dit een geweldig boek is. 

Ik had van te voren gehoord dat dit boek goed moest zijn. Toen ik eenmaal begonnen was, was ik overdonderd. Het was totaal niet wat ik gedacht had. Zeker tien keer beter dan dat zelfs. 

Ik voelde een connectie met Craig. Hoe dat komt weet ik niet, misschien omdat het bij mij ook niet helemaal lekker loopt denk ik. Ik heb alsnog enorm veel bewondering voor hem. Ik kan uit ervaring zeggen dat het zelf moeilijk is om stappen te ondernemen maar voor Craig lijkt dat helemaal niet zo te zijn.

Dit boek is gebasseerd op wat Ned Vizzini zelf heeft meegemaakt. Ik heb hier enorm veel bewondering voor. Ik kan niet beschreven hoe het voelde toen ik dat las. Ik vind het hierom zeer spijtig dat hij niet meer onder ons is.

Ik geef It's kind of a funny story 5/5

CONVERSATION

1 reacties:

  1. Ik ben nu ook bezig met dit boek en ik vind het tot nu toe echt geweldig :)

    BeantwoordenVerwijderen