Zwart-wit

Elin: op zoek naar werk, niet naar een relatie.
Vicky: achttien jaar jong en volkomen onbezonnen.
Nick: bijzonder aantrekkelijk, maar verboden terrein.

Je hebt van die dagen waarop alles anders gaat dan je verwacht. Op weg naar een sollicitatiegesprek scheelt het maar een haartje of Elin krijgt Vicky onder haar auto. Geschrokken brengt ze het meisje naar huis. Daar ontmoet ze ook Vicky's oom Nick, die haar meteen wantrouwt, en Vicky's opa Max, die haar meteen inhuurt als personal assistant.

In dienst van het familiebedrijf leert Elin de kleurrijke Rijnders-clan al snel beter kennen. Vooral Nick. Deze man is superaantrekkelijk, maar lijkt ook heel wat issues te hebben. Tegen haar eigen voornemens in voelt Elin zich tot hem aangetrokken, en hij tot haar. De timing kan alleen niet slechter. Dus ze spreken af: wij worden niet verliefd op elkaar. 
Titel: Zwart-wit
Auteur: Gillian King
Aantal bladzijdes: 272
Speelt zich af in: Den Haag
Uitgeverij: Zomer & Keuning 

Samenvatting

Elin rijdt per ongeluk bijna Vicky aan. Bij Vicky thuis ontmoet ze Nick, hij is de oom van Vicky. Vicky's opa Max neemt Elin gelijk aan als personal assistent. De bijna aanrijding was nog ergens goed voor. Elin leert Vicky, Nick en Max beter kennen. En dan gebeurt er iets waar Elin nooit van had kunnen dromen.

Mijn mening

Laat ik even beginnen met het feit dat dit boek geweldig geschreven is. Normaal heb ik het niet zo op Nederlandse auteur. Niks persoonlijks hoor. Een paar horen bij de uitzondering. Een van die paar is Gillian King. Zwart-wit is grappig, lief en tegelijkertijd ook frustrerend. 

Na 60 dagen van Gillian King was ik om, ik moest en zou meer lezen. Ik geef toe ik vond 60 dagen geweldig totdat ik Zwart-wit las. Ik heb er een nieuw lievelingsboek bij. Ik baalde enorm toen ik Zwart-wit uit had. Hoe kan het zijn dat dit boek nog geen driehonderd bladzijdes heeft? Ik wil meer lezen.

De schrijfstijl van King is geweldig. Het lijkt erg op hoe ik schrijf. Ik vind het wel leuk om terug te zien. Lekker vlot, ik vloog door het boek heen.

Als ik Zwart-wit aan iemand zou moeten beschrijven is het eerste wat ik noem ingewikkelde seksrelaties. Geen zorgen er komt geen seks in voor. Ik moest lachen toen ik dit zei. Maar het is de waarheid. Bibi, Elins zus, heeft een ingewikkelde seksrelatie met de ex van Elin. Maar Elin heeft ook een iets wat ingewikkelde seksrelatie met Nick. Snap je het nog? Ik wel. 

Tegen het einde van het boek was ik zo gefrustreerd. Tussen Elin en Nick, wie trouwens te leuk zijn samen, gaat niet alles zoals gepland. Ik heb uit frustratie het boek weggelegd. Volledig tegen mijn zin in. Ik wou natuurlijk weten hoe het eindigde. Maar het was even genoeg.

Ik geef Zwart-wit 5/5


Koop bij bol.com

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten