De opkomst van negen

Ik was op de vlucht, hield me schuil en moest vechten om in leven te blijven. Toen onmoette ik John Smith, Nummer Vier. Samen zijn we veel sterker. Maar het duurde niet lang voor we weer afscheid moesten nemen. We moesten de anderen vinden. Ik ging naar Spanje om Zeven te zoeken en ik vond zelfs veel meer… Een tiende lid van de Garde, een meisje dat van Loriën wist te ontsnappen. Ella, Nummer Tien, is jonger dan de rest maar net zo dapper.
Nu zoeken we de anderen, en John. Maar de Mogadoren zoeken hen ook. 

Ze kregen Nummer Een in Maleisië te pakken.
Nummer Twee in Engeland.
En Nummer Drie in Kenia.
Ze kregen mij in New York te pakken, maar ik wist te ontkomen. Ik ben Zes.
Ze willen afmaken waar ze aan zijn begonnen.
Ze willen ons vernietigen.
Ze komen steeds dichterbij.
Wij zijn klaar om te vechten.
Titel: De opkomst van negen #3 Lorien Legacies 
Auteur: Pittacus Lore
Aantal bladzijdes:300
Speelt zich af in: India, VS
Uitgeverij: AW Bruna 

Samenvatting 

Samen met negen is John op de vlucht voor de Mogs. Terwijl de andere behalve nummer vijf en acht in India aankomen gaan ze op zoek naar acht. Al snel vinden ze acht en ze willen terug naar de VS waar John en negen op hun wacht en ze op zoek gaan naar Setrákus Ra. Maar niet alles gaat zoals gepland. Zes komt in de de woestijn vlak voor een geheime basis van de FBI terecht. John en negen zijn daar al snel. Maar in die geheime basis vindt zes iemand anders. Setrákus Ra én Sarah. 

Mijn mening

Naar mijn mening is de opkomst van negen nog beter als boek twee, de kracht van zes. John, vier, is zo enorm sterk en elk boek wordt hij sterker. Ik vind hem nu al honderd keer leuker dan dat ie was in het eerste boek. Ik kijk er zo naar uit om de val van vijf te lezen. Eindelijk ontmoet ik dan vijf. Ik hoop dat Sam terug komt in het volgende boek. Ik heb hem gemist, hij is geweldig.

Ik vind het zo geweldig om te lezen hoe iedereen samen werkt en zich door alle moeilijkheden heen vechten. Ik kon gewoon niet stoppen met lezen. Alles interesseert mij enorm. Natuurlijk baal ik omdat Sam er niet is. 

Sarah was in het vorige boek niet echt bepaald heel aardig en toen ze terug kwam had ik echt iets van wat doe jij hier? Maar toen ze eenmaal begon met praten wist ik weer waarom ik haar geweldig vond in het eerste boek. Ze is zo enorm lief, en dat blijkt ook wel weer wanneer ze nu begint te praten.

Ik vind dat ik erg snel aan de val van vijf moet beginnen aangezien de opkomst van negen met zo'n grote cliffhanger is geëindigd. Ik ben nieuwsgierig wat er gaat gebeuren. Ik baal zo dat boek vijf nog niet uit is. Deze wordt van de zomer pas verwacht.

Heb je het enthousiasme gezien, ik geef de opkomst van negen 5/5.

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten