Ruby red

Aaah! Waarom is niemand in haar familie normaal?! Gek wordt de zestienjarige Gwen soms van haar strenge oma lady Arista, haar bemoeizuchtige tante Glenda en vooral haar arrogante nichtje Charlotte. Maar boven alles van de vele geheimen in haar eigenaardige familie... Alles wordt anders als ze op een dag plotseling terechtkomt in het Londen van honderd jaar geleden. Wanneer ze gelukkig ook weer snel naar haar eigen tijd terugspringt, wordt duidelijk dat zijzelf het allergrootste geheim van de familie is. Gwendolyn komt terecht in een wereld van tijdreizen, prachtige kostuums, een geheim genootschap, een machtige graaf en vooral ook... de knappe Gideon. En ze komt erachter dat het niet handig is om dwars door alle eeuwen heen ook nog verliefd te worden...





Titel: Ruby red #1 Edelstenen trilogie
Auteur: Kerstin Gier
Aantal bladzijde: 322
Speelt zich af in: Londen (UK)

Samenvatting

Gwendolyn is geen normaal meisje, in haar familie zit het tijdreis gene. Dit wordt door de vrouwelijke generaties doorgegeven. Wanneer ze terug in de tijd gaat beseft  ze dat niet haar nicht Charlotte maar zij de gene heeft. Ze hoort bij een geheim genootschap en ze gaat met Gideon terug in de tijd. 

Mijn mening

Het boek is wel leuk. Naar mijn mening niet speciaal maar gewoon leuk voor een keertje. Soms stoorde ik me erg aan Gwendolyn dit is voor mij de reden waarom ik niet verder ga lezen in de serie. Ik vind het een leuk boek voor één keertje maar niet om vaker te lezen. 

Het idee van het boek is leuk maar naar mijn mening iets te jeugdig geschreven. Meer voor meiden van 13/14 jaar. Ik stoorde mij hieraan tijdens het lezen. Als het iets volwassener geschreven was zou dat voor mij geen probleem zijn.

Daarom geef ik dit boek 3/5 sterren.

Verfilming

Ja Ruby red is verfilmd. En ik heb hem gezien. Ik had Gideon heel anders verwacht dan ie is in de film maar dat zegt niks. Over het algemeen vind ik de film beter dan dat het boek is. Voor de cast klik hier. Hieronder heb ik de trailer geplaatst in het Engels.



CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten