Film: Paper Towns

Paper Towns is een coming of age-verhaal over Quentin en zijn raadselachtige buurmeisje Margo die zo dol op mysteries is, dat ze er zelf een is geworden.

Margo neemt Quentin mee op een nachtelijk avontuur, maar verdwijnt dan plotseling. Wat ze achterlaat, zijn een aantal cryptische aanwijzingen die Quentin moet ontcijferen. De zoektocht mondt voor Quentin en zijn gevatte vrienden uit in een bijzonder avontuur dat zowel hilarisch als ontroerend is. Om Margo terug te vinden, moet Quentin ontdekken wat de waarde is van echte vriendschap en ware liefde.

Titel: Paper Towns
Regisseur: Jake Schreier
Duur: 109 minuten
Cast: Natt Wolf, Cara Delevingne

Mijn mening

Vorig jaar las ik Paper Towns. Ik was helemaal ondersteboven van het boek. Natuurlijk toen al dat er een film gemaakt zou worden van Paper Towns. En gisteren was het eindelijk zo ver. Na een lange dag werken kon ik eindelijk de tweede boekverfilming van John Green zien.

Ondanks dat ik niet veel meer van het boek weet, lees die ga ik binnenkort herlezen, was de film vermakelijk. Ik zat niet constant te denken wat is anders? Om eerlijk te zijn werkt het ontspannend.

Mijn favoriete scene's waren toch wel die waarin Margo nog niet verdwenen was. Vooral in de supermarkt, of waar ze ook waren, vind ik geweldig. Zie de leuke GIF hieronder. Hoe Margo Q dingen laat doen is leuk. Zelfs mijn vriend kon er hard om lachen. 


De reis die Q met Ben en Radar maakt was eigenlijk heel anders dan ik dacht dat hij was. Waarom gingen Lacey en Angela mee? Ik heb eigenlijk geen idee. Tijd voor het boek dus! In het begin irriteerde ik me aan Lacey, waarom moet jij mee? En wat ziet Ben in jou? Maar tegen het einde begon ik me wel minder aan haar te irriteren.

Het einde vond ik wat afgeraffeld. Alsof er een einde aan moest komen maar ze niet wisten wat ze moesten doen. Laten ze Margo terug komen ja of nee? En hoe gaat het met Q en Margo? Zo veel vragen nog, die zelfs het boek niet beantwoord.

Heb ik genoten van Paper Towns? Oh ja zeker wel! Zou ik hem nog een keer willen zien? Ja ook dat wil ik wel. Vooral om die hilarische stukken tussen Margo en Q. En niet eens over Ben gesproken. Paper Towns is in mijn ogen een goede boekverfilming als je niet van het boek af weet. 



CONVERSATION

1 reacties:

  1. Ik miste zelf het mysterie van Margo een beetje, maar voor de rest was het echt een heerlijke film!

    BeantwoordenVerwijderen