Pupil

Lang geleden hebben de drakendoders van de Orde van St.-Joris de draken bijna uitgeroeid. Maar ze zijn er nog steeds, en hun aantal neemt zelfs toe onder de ijzeren heerschappij van Talon. 

Ember en haar broer Dante zijn jonge draken die voor het eerst worden losgelaten in de mensenmaatschappij. Eén zomer lang mogen ze als gewone tieners van hun relatieve vrijheid genieten vóór Talon beslist over hun toekomst. Broer en zus vermaken zich uitstekend met vrienden aan het strand, maar vooral de opstandige Ember wordt nauwlettend in de gaten gehouden. Een van haar nieuwe vrienden is de knappe, serieuze Garret, van wie ze zeer menselijke kriebels in haar buik krijgt. Wat ze niet weet, is dat Garret is opgevoed met maar één doel: hij moet draken die zich verborgen houden tussen de mensen opsporen en vernietigen...

Titel: Pupil #1 Talon
Auteur: Julie Kagawa
Aantal bladzijdes: 448
Speelt zich af in: California (VS)

Samenvatting

Ember en Dante zijn mensen die in een draak kunnen veranderen. Ze moeten opgaan in de hedendaagse maatschappij om niet op te vallen en niet vermoord te worden. Maar Ember maakt snel vrienden, kan dat haar in gevaar brengen?

Mijn mening

En ja hoor Julie Kagawa doet het alweer! Hoewel ik The Iron Fey niet geweldig vind zet ze wel een geweldig nieuw boek neer, Pupil. Wanneer kunnen we meer verwachten? Ik hoop snel maar dat denk ik niet om heel eerlijk te zijn. Kom maar op met het volgende boek. Ik zit er al helemaal klaar voor!

Ember en Dante zijn dus half draak half mens. Hoe awesome is dat? Ik zou dat eigenlijk ook wel willen. Samen trainen ze om voor Talon te gaan werken. Tussen hun training zijn ze vrij om alles te doen. Op het strand ontmoet Ember Garret. 

Je leest het verhaal vanuit het perspectief van Ember en Garret. Wat er ook nog bij komt is dat Garret voor de Orde van St. - Joris werkt. Hij jaagt dus op draken. En hij gaat om met Ember. Die spanning is om te snijden.

De personages zijn geweldig uitgewerkt. Garret is een erg lieve jongen, maar met een helaas foute achtergrond. Waarom worden al die meiden verliefd op de bad guys? Met Garret snap ik het wel hoor. 

Ik geef Talon 5/5

CONVERSATION

1 reacties: