An ember in the ashes

Laia is a slave. 
Elias is a soldier. 
Neither is free.
Under the Martial Empire, defiance is met with death. Those who do not vow their blood and bodies to the Emperor risk the execution of their loved ones and the destruction of all they hold dear.
It is in this brutal world, inspired by ancient Rome, that Laia lives with her grandparents and older brother. The family ekes out an existence in the Empire’s impoverished backstreets. They do not challenge the Empire. They’ve seen what happens to those who do.
But when Laia’s brother is arrested for treason, Laia is forced to make a decision. In exchange for help from rebels who promise to rescue her brother, she will risk her life to spy for them from within the Empire’s greatest military academy.
There, Laia meets Elias, the school’s finest soldier—and secretly, its most unwilling. Elias wants only to be free of the tyranny he’s being trained to enforce. He and Laia will soon realize that their destinies are intertwined—and that their choices will change the fate of the Empire itself. 

Titel: An ember in the ashes #1 An ember in the ashes
Auteur: Sabaa Tahir
Aantal bladzijdes: 446
Speelt zich af in: The Empire
Uitgeverij: RazorBill

Samenvatting
Laia is een slaaf in The Empire. Zij wordt doorverkocht aan de commandant. Daar ontmoet ze Elias, hij is een soldaat. De trials komen er aan voor de soldaten, de nieuwe Emperor wordt hiermee gekozen. Moet Laia trouw zijn aan de rebellen of aan de Empire?

Mijn mening
Heb je ooit een boek gelezen die zo'n verpletterende indruk op je achterliet. Die je aan het denken zette? Laat ik het zo zeggen An ember in the ashes  hoort ook in dat rijtje thuis. Als je van brute boeken houdt, ga je An ember in the ashes geweldig vinden. 

An ember in the ashes begint met het feit dat Laia's broer ontvoerd is door The Masks. Later kom je erachter wie The Masks eigenlijk zijn. Maar wanneer Laia Elias ontmoet dacht ik meteen oh god hier gaat wat gebeuren. Ik hoopte eigenlijk dat beide niet gruwelijk aan zijn / haar einde zou komen zonder dat er iets tussen die twee gebeurt. Maar dan moet Elias mee doen aan de trials. Als je de nieuwe Emperor wilt worden doe je mee aan de trials. Je weet niet wat je mee maakt tijdens het lezen.

Het geweldige is dat niet alleen Laia's verhaal wordt verteld maar ook die van Elias. En dan komen er van die momenten dat je op het puntje van je stoel zit. Meteen verder wilt lezen en dan stopt het hoofdstuk. En verandert het perspectief. Dat is zo frustrerend. Ik zat met mijn handen in mijn haar. Ik wil meer maar natuurlijk kan ik dit hoofdstuk niet overslaan want dan mis ik een deel en ik heb nog zo veel vragen. Dit geldt trouwens ook voor het einde. OHMYGOOOD IK WIL MEER!

Voor de jongere lezers zou ik An ember in the ashes niet aanraden. Hij is best wel gewelddadig. Natuurlijk moet iedereen dit geweldige boek lezen maar als je niet goed tegen geweld kan is dit niks voor jou. Voor de lezers die alleen Nederlandse boeken lezen, eind 2015 wordt de Nederlandse versie verwacht!

Ik geef An ember in the ashes 5/5


CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten