Het tweede boek der dromen

Liv Silber heeft nogal wat aan haar hoofd: Hoe kan het dat het roddelblog van de school al haar geheimen kent? Welke duistere gestalte schopt 's nachts stennis in de eindeloze gangen van de droomwereld? En wat gaat ze doen aan haar onuitstaanbare stiefzusje en sluwe grootmoeder?
Nachtmerries, mysterieuze ontmoetingen en wilde achtervolgingen zijn niet bepaald bevorderlijk voor een goede nachtrust. Het feit dat er zowel overdag als 's nachts mensen zijn die nog een appeltje met Liv te schillen hebben, maakt het er allemaal niet beter op... Gelukkig heeft ze een aantal hele leuke (lees: knappe) vrienden en Henry die letterlijk de jongen van haar dromen is. Of heeft ook hij iets te verbergen?


Titel: Het tweede boek der dromen #2 Silber
Auteur: Kerstin Gier
Aantal bladzijdes: 332
Speelt zich af in: Londen
Uitgeverij: Blossom Books

Samenvatting

Nu het officieel is tussen Liv en Henry lijkt Liv wel op een roze wolk te wonen. Maar 's nachts gebeuren er vreemde dingen in haar dromen. En met haar zusje Mia die slaapwandelt. 

Mijn mening

Ik heb heel erg van deel een genoten. En toen ik afgelopen week even een kleine marathon gehouden heb, lees waar mogelijk. Heb ik de eerste twee boeken in de Silber serie gelezen. Maar ik moet toch toegeven dat ik deel een veel leuker vind.

Alleen bij het begin en het einde dacht ik ja dat is leuk. Het middenstuk kon mij niet helemaal te pakken krijgen. Ik vind het echt heel erg jammer aangezien ik best wel van het eerste boek ben gaan houden. De humor zat er tenminste wel goed in, net als bij het eerste boek. En als ik ergens van hou is het wel als ik om een boek kan lachen.

Het boek begint met de relatie tussen Liv en Henry. In het begin dacht ik serieus dat ik Henry boven Grayson zou verkiezen. Maar vooral voor mij lijkt Henry niet wie ik dacht dat hij was en ik hoopt al snel dat er iets tussen Liv en Grayson zou gaan gebeuren. 

Begrijp me niet verkeerd maar ik heb wel van Het tweede boek der dromen genoten alleen kon het niet aan Het eerste boek der dromen tippen. Dat is alles. Ondanks alles heb ik heel erg veel zin in het derde boek. En stiekem hoop ik dat alles waar ik aan denk waar wordt gemaakt. Maar dat duurt nog wel even voordat ik dat te weten kom. 

Ik geef Het tweede boek der dromen 4/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten