The best of me

In het voorjaar van 1984 vielen scholieren Amanda Collier en Dawson Cole als een blok voor elkaar. Hoewel ze volstrekte tegenpolen waren, leek hun liefde sterker dan de harde realiteit van hun levens in het kleine stadje Oriental, North Carolina. Maar in de zomer van hun laatste schooljaar werd het jonge stel uit elkaar gedreven door een ingrijpende gebeurtenis die hun levens in tegengestelde richtingen stuurde.Vijfentwintig jaar later komen Amanda en Dawson terug naar Oriental voor de begrafenis van Tuck Hostetler, hun oude mentor. Tijdens dat ene weekend in hun geboorteplaats rakelen de ex-geliefden pijnlijke herinneringen op en realiseren ze zich dat de dromen uit hun schooltijd nooit zijn uitgekomen. Samen proberen ze uit te zoeken of hun verloren liefde sterk genoeg is om het verleden terug te draaien.

Titel: The best of me
Auteur: Nicholas Sparks
Aantal bladzijdes: 304
Speelt zich af in: Oriental (VS)
Uitgeverij: Boekerij

Samenvatting

Amanda en Dawson vielen op de middelbare school al voor elkaar. Hoewel die liefde sterk was zien ze elkaar niet meer. Totdat ze beide naar Oriental komen. Zal de vlam weer overslaan of niet?

Mijn mening

Ik wou The best of me heel graag lezen toen ik hoorde dat er een film van gemaakt werd. De trailer zag er goed uit dus ik dacht laat ik eens een poging wagen. Andere boeken van Nicholas Sparks vind ik ook geweldig dus waarom deze niet?

Om te beginnen werd het verhaal voor mij te langdradig. Ik vond het wel jammer. Ik had veel meer verwacht van Sparks vooral gezien andere boeken van hem. En dat The best of me dit niet kan waarmaken vind ik erg jammer. 

Het idee van het verhaal vind ik erg leuk. Alle personages werden goed beschreven waardoor je een duidelijk beeld van hun kan maken. Ik vind dat erg prettig. Ik vind dat dat goed uitgewerkt is. Maar het verhaal zelf gaat wel. Het is niet dat ik erg geïnteresseerd bleef in het verhaal. Maar heb hem uiteindelijk toch wel uitgelezen.

Ik geef The best of me 3.5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten