Jij bent mij

De beroemde klassiek pianiste Kate krijgt op een dag te horen dat ze aan de ziekte als lijdt. Zij en haar man besluiten de rebelse studente Rebecca, een would-be rocksinger, in te huren om Kate te helpen. De taken van `Bec zijn vanaf het begin van een ontstellende fysieke intimiteit. Wanneer Kates eens zo gelukkige huwelijk strandt, is zij degene die haar troost. Maar hoe eerlijk en openhartig de vrouwen ook met elkaar omgaan, de last van deze onverbiddelijk voortschrijdende terminale ziekte wordt met de dag zwaarder. Met een rauw gevoel voor humor nemen Kate en Bec één voor één alle hindernissen die ze tegenkomen. 

Titel: Jij bent mij
Auteur: Michelle Wildgen
Aantal bladzijdes: 351
Speelt zich af in: Wisconsin (VS)
Uitgeverij: The house of Books

Samenvatting

Kate heeft de ziekte ALS en zij heeft verzorging nodig. Bec solliciteert naar die baan ook al heeft zij geen enkele ervaring met het verzorgen van mensen. Kate en Bec bouwen een unieke band op samen.

Mijn mening

Ik heb dit boek gekocht toen ik de trailer zag op televisie. De trailer zag er geweldig uit en toen ik het boek tegen kwam was ik verkocht. Ik heb niet lang na hoeven denken. En het is totaal geen miskoop geweest!

Dit is een prachtig boek. Vanaf de eerste bladzijde had het mijn volledige aandacht te pakken. Het is een heel ontroerend verhaal en met de prachtige schrijfstijl die Wildgen heeft is het niet moeilijk om door te lezen.

Ik vind het prachtig om te lezen hoe de band tussen Bec en Kate steeds sterker wordt. In het begin vertrouwde Kate haar niet volledig maar het werd steeds beter. Dit vind ik typisch zo'n boek die iedereen gelezen moet hebben. Ook omdat het de werkelijkheid heel goed weergeeft.

Ik geef Jij bent mij 5/5

CONVERSATION

1 reacties: