I was here

This characteristically powerful novel follows eighteen-year-old Cody Reynolds in the months following her best friend's shocking suicide.

As Cody numbly searches for answers as to why Meg took her own life, she begins a journey of self-discovery which takes her to a terrifying precipice, and forces her to question not only her relationship with the Meg she thought she knew, but her own understanding of life, love, death and forgiveness.

A phenomenally moving story, I Was Here explores the sadly all-too-familiar issue of suicide and self-harm, addressing it in an authentic way with sensitivity and honesty. 



Titel: I was here
Auteur: Gayle Forman
Aantal bladzijdes: 280
Speelt zich af in: VS
Uitgeverij: Simon & Schuster

Samenvatting

Cody verliest haar beste vriendin Meg. Meg heeft zelfmoord gepleegd. Na de dood van Meg gaat zij op zoek naar antwoorden. Vooral op de vraag waarom? Ze ondervraagt vrienden van Meg en langzaam maar zeker valt alles op zijn plaats.

Mijn mening

Toen I was here uit kwam dacht ik echt van yes een nieuw boek van Gayle Forman. Toen ik de mooie cover zag  was ik verkocht. Ik wou hem zo snel mogelijk lezen maar kwam er steeds maar niet aan toe. Tot dit weekend. 

De eerste honderd bladzijdes vielen mij heel erg tegen. Ik kwam er maar niet door heen. Had heel veel vragen maar niks werd nog beantwoord. Ik kon het maar niet geloven dat ik dit boek van Gayle Forman maar niks vond.

Maar toen kwam er wat actie in. Het verhaal ging sneller lopen en toen was ik weer geïnteresseerd in het verhaal. Ik werd hartstikke blij dat er eindelijk iets ging gebeuren. 

I was here heeft niet bepaald een luchtig onderwerp. Maar leest na die honderd bladzijdes heerlijk snel weg. Ik vind het einde echt geweldig. Al mijn vragen die ik in het begin van het boek had werden allemaal beantwoord. Erg fijn vind ik dat.

Ik geef I Was Here 4/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten