Strijd der Koningen

Sinds de dood van koning Robert woeden de opvolgingstwisten om de IJzeren Troon steeds feller voort. Zo schuwt Robert oudste broer geen middel om zijn aanspraken te bekrachtigen, van zwarte magie tot broedermoord. Vooralsnog zonder resultaat. Duidelijk is dat koningin Cersei alles op alles zal zetten om te heersen tot Roberts zoon volwassen is. Een hele opgave. Want terwijl de vijand oprukt naar de hoofdstad, heeft Cersei haar handen vol aan de vele hofintriges. Daarbij is niet duidelijk wat de geslepen en altijd manipulerende kobold Tyrion Lannister precies in zijn schild voert.

De Noordlanden, waar als vanouds de Starks heersen, hebben intussen eigenmachtig een koning benoemd, Robb Stark. Met zijn legers trekt hij op tegen de perfide Lannisters om de moord op zijn vader te wreken. Maar daarbij blijft zijn erfgoed vrijwel onverdedigd achter, open voor een verrassingsaanval.


Titel: Strijd der koningen #2 Lied van ijs en vuur
Auteur: George R.R. Martin
Aantal bladzijdes: 824
Speelt zich af in: Westeros
Uitgeverij:  Luitingh


Mijn mening

Ik hou geen samenvatting bij dit boek. Ik bespreek alleen het boek in verband met spoilers. heb je het eerste boek niet gelezen raad ik je niet aan om deze recensie te lezen.

Een keer per maand lees ik een boek van minimaal 600 bladzijdes. De komende maanden zijn dit de boeken van George R.R. Martin. Ik ben gewoon verslaafd aan de boeken. Ik vind ze zo veel leuker dan de serie. 

Ik heb de stukken van Jon Sneeuw overgeslagen. Ondanks dat hij in de serie een enorme hunk is, kan ik het niet aan om zijn stukken te lezen. Het interesseerde  me gewoon niet. De stukken van Dany daarin tegen vond ik geweldig. 

Voor mij las het boek heerlijk. Lekker snel! Ik werd gewoon de wereld in gezogen en het liet mij niet meer los. Laat je vooral niet afschrikken door het aantal pagina's want het is zeker de moeite waard!

Kom maar op met het volgende boek!

Ik geef Strijd der Koningen 5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten