Film: Mockingjay pt1

Het onmogelijke is gebeurd: Katniss Everdeen heeft de Hongerspelen twee keer overleefd. Er is echter geen enkele reden tot blijdschap. District 12 is volledig verwoest en Peeta is in handen van President Snow

De rebellenleiders hebben Katniss uit de spelen gered, omdat ze willen dat zij het gezicht wordt van de opstand. Want in de nasleep van de quarter Quell is een ding heel duidelijk geworden: het is oorlog. 
Als je het boek niet gelezen hebt of de film niet gezien hebt dan kunnen er spoilers in staan. 


Titel: Mockingjay pt. 1
Regisseur: Francis Lawrence
Duur: 123 minuten
Cast: Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Liam Hemsworth 



Mijn mening

Het langverwachte vervolg van Catching Fire is deze week EIN-DE-LIJK uitgekomen. Zo voelt het voor mij wel. Een jaar geleden zag ik Catching Fire, toen de film eindigde verliet ik de biscoop met een asdfghjkl gevoel. Nee het is nog niet klaar er komt meer. Het duurt alleen zo lang. 

Vanaf donderdag heb ik alles wat met Mockingjay te maken had snel geskipt. Ik wou expres niets weten wat andere van de film vinden. Afgesloten van Weheartit en Tumblr ging ik lekker verder lezen. Ik had maandag geloof ik besloten dat ik alle boeken nog eens wou lezen. Beetje laat misschien maar een uur voordat ik naar de bioscoop vertrok las ik de laatste woorden uit Mockingjay. Ik wist dus totaal niet wat ik kon verwachten beter maar denk ik achteraf.

Mockingjay is voor mij een achtbaan aan emoties. Wanneer Prim in beeld kwam, kwamen de tranen. Hoezo gaat zij nou dood? Ik kan het niet geloven maar goed heb nog een jaar om me daarop voorbereiden. Ik lachte op de verkeerde momenten. Tegen het einde van de film bijvoorbeeld toen Peeta 'terug' was. 

Ik kan wel zeggen dat ik de film geweldig vind. Naar mijn mening was niet alles even goed gemaakt maar ja je kan ook niet alles hebben hé? Maar Annie was precies wat ik verwacht had. In de vorige film was ze ook al te zien maar ik had er nooit echt over na gedacht maar wauw. 

Mockingjay see you in 2 weeks again! 

Ik geef Mockingjay pt. 1 5/5

Okay na de trailer even wat leuke plaatjes haha. Ik kan het niet laten. Bedank Weheartit en Tumblr maar!




CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten