Pandaogen

Eva Akkerman is bezig haar langgekoesterde droom te verwezenlijken, ze staat op het punt internationaal door te breken als topmodel. Ze schittert op de catwalk, poseert voor de bekendste modefotografen en begeeft zich overal ter wereld in het nachtleven.
Ze leeft in een wereld van pracht en praal, een wereld van uiterlijk vertoon waarin ze op handen wordt gedragen. Maar hoe verder ze erin ondergedompeld wordt, hoe meer ze erachter komt dat succes een donkere kant heeft.
Het vele reizen, de jetlags, het slaapgebrek, de hectiek, de drugs die haar op de been moeten houden en het moordende werkschema beginnen hun tol te eisen. Ze probeert dapper en verdoofd stand te houden, maar raakt het contact met de realiteit en de mensen die belangrijk voor haar zijn (onder wie een oudere dj en een popster in wording) langzaam kwijt. Als ze dan ook nog eens genadeloos met haar verleden geconfronteerd wordt, dreigt ze eraan onderdoor te gaan
Titel: Pandaogen
Auteur: Joost van Bellen
Aantal bladzijdes: 400
Speelt zich af in: De hele wereld
Uitgeverij: Karakter

Samenvatting

Eva is model. Een lang gekoesterde droom van haar is eindelijk uitgekomen. Maar de harde modewereld is niks wat het lijkt. Wanneer de vermoeidheid toeslaat en ze door gaat moet ze de gevolgen onder ogen zien. Ze zit aan de drugs. Alle feestjes beginnen zijn tol te eisen. 

Mijn mening

Ik heb Pandaogen vanmiddag uitgelezen en zit er nog steeds over na te denken. Hoe kan ik alles wat door me heen ging het beste beschrijven? Een ding weet ik wel, Pandaogen heeft mij enorm aan het denken gezet.

Eva is model, in Pandaogen volgen we Eva's hectische leven. Over alle shows, feesten en ook alle relaties tussen vrienden. Van Bellen heeft dit heel mooi uitgewerkt, hij laat goed zien hoe zwaar Eva's leven is. Hoe moeilijk het is om een hectisch leven zonder al te veel slaap te lijden en dat er dan toch van je verwacht wordt dat je top presteert.

Na de eerste vijftig bladzijdes zat ik helemaal in het verhaal. De schrijfstijl van van Bellen is erg prettig om te lezen en ik vloog er doorheen. Ik was door het verhaal soms geschrokt. Eva heeft een stalker en stuurt haar de meest rare cadeau's en smsjes. Dit maakt Eva gek. Hierover was ik wel geschrokt. Hoe van Bellen dit heeft uitgewerkt is prachtig. Daardoor kon ik het nauwelijks onderscheiden of het echt was of niet. 

Langzaam maar zeker begon ik van dit boek te houden. Van Eva van de schrijfstijl gewoon weg ook van het verhaal zelf. Als je Pandaogen nog niet gelezen heb dan zou ik het je aanraden om wel te doen. Op Goodreads zag ik al dat weinig mensen hem beoordeeld hebben.

Ik geef Pandaogen 4.5/5

CONVERSATION

2 reacties:

  1. Klinkt erg boeiend, zal hem dan zeker op mijn goodreads to-read lijstje zetten. BTW de cover vind ik ook best gaaf :)

    BeantwoordenVerwijderen