Herfstroos

Herfstroos woont in een slaperig kuststadje in Zuid-Engeland. Diep onder het oppervlak van haar rustige leven bevinden zich duistere geheimen. Haar grootmoeder werd vermoord, en het bruisende Londen is heel ver weg. Ze beschikt over bijzondere krachten, maar op school wordt ze gemeden en veracht vanwege de littekens op haar huid. De verschijning van een knappe jongen op haar school zet haar wereld op zijn kop. Hij heeft dezelfde tekens op zijn huid als zij. Plotseling worden de geheimzinnige tekens als iets cools gezien en staat Herfstroos in het gevaarlijke middelpunt van de belangstelling. Bovendien heeft ze terugkerende dromen over Violet en de knappe vampierprins Kaspar Herfstroos moet Violet zien te redden voordat het te laat is.

Titel: Herfstroos #2 de duistere heldin
Auteur: Abigail Gibbs
Aantal bladzijdes: 331
Speelt zich af in: Engeland
Uitgeverij: Karakter uitgevers

Samenvatting

Herfstroos zit op een speciale school voor mensen die kunnen toveren. Alles verloopt rustig totdat de prins bij haar op school komt. Ze moet maar niks van hem weten. terwijl alle meiden hem helemaal geweldig vinden. Maar hij komt niet voor niets bij haar op school, hij heeft een speciale missie om Herfst te beschermen.

Mijn mening

Ik had geen idee wat ik mocht verwachten nadat ik Violet had gelezen. Violet vind ik geweldig. Dat Herfstroos anders zou worden had ik verwacht maar zo echt niet!

Ik had gedacht dat Herfstroos meer in zou gaan op het verhaal van Violet en Kaspar. Ik had echter niet verwacht dat met boek twee een hele nieuwe verhaallijn zou komen. En dat Violet en Kaspar veelal in de achtergrond voorkomen had ik niet verwacht. 

Herfst is redelijk badass niet luisteren naar iedereen maar lekker eigen wil. I love it. Beter dan hoe Violet het aanpakte. Ik was daarover echt super enthousiast ik wilde doorlezen en doorlezen totdat het boek tot een einde kwam. 

Je hebt niet door hoe snel je dit boek leest totdat je opeens ontdekt dat hij alweer uit is. Ik zat zo in het verhaal dat ik gewoon niet door had dat ik zo snel door las. Ik ben een enorme fan geworden van Abigail Gibbs. Ik ben benieuwd wanneer het derde boek komt en waar die over gaat.

Ik geef Violet 4/5

CONVERSATION

1 reacties: