Vampire academy

Lissa Dragomir, prinses van de Moroi, is een sterfelijke vampier die onlosmakelijk verbonden is met de magie van de aarde. Ze moet te allen tijde beschermd worden tegen de Strigoi: de onsterfelijke vampiers die ongelooflijk wreed en gevaarlijk zijn.

Rose, de beste vriendin van Lissa, is een dhampier. Zij leidt een gevaarlijk leven dat in dienst staat van het beschermen van Lissa tegen de Strigoi. Die zijn namelijk vastbesloten om haar een van hen te maken.

Twee jaar nadat ze uit angst zijn weggelopen van de diep in de wouden verscholen Academie van St. Vladimir worden Rose en Lissa opgepakt en daarnaartoe teruggebracht.

Zowel binnen als buiten de ijzeren hekken van de academie blijven Rose en Lissa in de greep van de angst. Ze dienen de verleidingen van verboden liefdes het hoofd te bieden en altijd op hun hoede te zijn, want anders maken de Strigoi Lissa voor altijd een van hen...
Titel: Vampire Academy #1 Vampire Academy
Auteur: Richelle Mead
Aantal bladzijdes: 304
Speelt zich af in: Montana (VS)
Uitgeverij: Moon uitgevers

Samenvatting

Lissa en Rose gaan terug naar de academie. Maar het is niet zoals ze weggingen. Lissa wordt zwaar bewaakt, ze wordt beschermd worden tegen de Strigoi. Op de academie moet Rose met Dimitri oefenen om de Strigoi aan te kunnen. De relatie tussen Lissa en haar medestudenten is niet super..

Mijn mening

Wat heb ik een hekel aan de Nederlandse titel zeg. Bah bah hadden ze die niet beter kunnen vertalen? De cover daarin tegen vind ik velen malen beter dan de Engelse. Het haar dat overgaat in vlinders echt prachtig gedaan!
Het boek is vanuit Rose's perspectief geschreven waar ik heel blij mee was. Zij is zo badass en geweldig. Lissa daarin tegen vind ik minder. Ik irriteer me soms aan haar. Met de film al helemaal blegh. 

Als ik nu toch over de film begin wat een slechte verfilming is dit. Ik heb de film wel eerst gezien. Daardoor kreeg ik het niet al te knappe hoofd van Dimitri niet meer uit mijn hoofd. Ik vind hem echt super in de boeken, in de films daarin tegen helaas niet. De poster is ook niet echt om van te spreken. Van de regisseur van Mean Girls. Dat is wel te zien ja. Dat ik de film niet goed vind is ook wel te zeggen. 

Een tip van mij. Als je het boek geweldig vindt dan zou ik niet aan de film beginnen. Ik heb me echt dood geïrriteerd aan Lissa. Dat ik die actrice niet geschikt vind dat vind ik ja. Ik zag haar eerder als een brunette en niet als een blondine. Rose daarin tegen die actrice vind ik wel geweldig. Hoe het komt? Ik heb geen idee maar ik vind het wel passen. Ik heb het ook niet echt op Dimitri. Hij staat rechts helemaal achteraan op de foto voor de duidelijkheid.



Ik geef Vampire Academy 4/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten