Clockwork Angel

In a time when Shadowhunters are barely winning the fight against the forces of darkness, one battle will change the course of history forever. Welcome to the Infernal Devices trilogy, a stunning and dangerous prequel to the New York Times bestselling Mortal Instruments series.

The year is 1878. Tessa Gray descends into London’s dark supernatural underworld in search of her missing brother. She soon discovers that her only allies are the demon-slaying Shadowhunters—including Will and Jem, the mysterious boys she is attracted to. Soon they find themselves up against the Pandemonium Club, a secret organization of vampires, demons, warlocks, and humans. Equipped with a magical army of unstoppable clockwork creatures, the Club is out to rule the British Empire, and only Tessa and her allies can stop them....

Titel: Clockwork Angel #1 The infernal devices
Auteur: Cassandra Clare
Aantal bladzijdes: 479
Speelt zich af in: Londen (UK)

Samenvatting

Op zoek naar haar broer belandt Tessa bij de Shadowhunters. Ze ontdekt door hun dat ze geen mens is. Wanneer ze haar broer vindt verandert alles. Ze beginnen tegen de Pandemonium club te vechten. Maar is Tessa's broer wel wie ze denkt dat hij is?

Mijn mening

Ik vind The Mortal Instruments serie wel okay. Ik heb alleen het eerste boek gelezen. Wat een zonde want veel van Stad van beenderen komt terug in Clockwork Angel. Dat vind ik erg leuk om te zien.

Magnus Bane, kennen jullie hem nog van Stad van beenderen? Juist ja hij zit dus ook in Clockwork Angel. Geweldig toch. Ik vond hem altijd geweldig en nu hij terug is geeft dat voor mij een erg positief gevoel erover.

Het begin van Clockwork Angel vond ik wat vaag. Ik moest er even inkomen maar toen Will in beeld kwam was ik blij. Will is in mijn ogen best wel een leuke jongen alleen niet tegen Tessa. 

Wat en spanning zit er in dit boek. Clare kan alles zo mooi beschrijven met woorden zodat het lijkt alsof je er bij bent. Dit vind ik extra leuk aan de boeken van haar. Ik ben heel erg benieuwd naar de rest van de serie. Ik heb me laten vertellen dat die boeken nog beter zijn dan Clockwork Angel. Ik ben erg benieuwd.

Ik geef Clockwork Angel 4.5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten