Rood als bloed

Het eerste deel van 'de sneeuwwitje-trilogie'.

Ontmoet Lumikki Andersson, een zeventienjarige studente die toevallig een witwasoperatie op haar middelbare school ontdekt. Vanaf dat moment volgt de ene onverwachte gebeurtenis op de andere, totdat ze vier dagen later terechtkomt op een gigantisch feest in een mysterieus herenhuis. En dat alles tijdens de koudste winter in decennia, terwijl niets zo rood kleurt op witte sneeuw als bloed
Titel: Rood als bloed #1 Sneeuwwitje 
Auteur: Salla Simukka
Aantal bladzijdes: 204
Speelt zich af in: Finland
Uitgeverij: Clavis Books

Samenvatting

Lumikki ontdekt geld in haar school alleen het hangt daar te drogen. Even later komt ze terug en al het geld is verdwenen. Dit geld heeft Elisa gevonden. Lumikki gaat bij haar op bezoek omdat ze niet meer alleen thuis durft te zijn. Al snel weet Lumikki alles over het geld.

Mijn mening

Ik heb Rood als bloed voor de leesclub van young-adults.nl thuis gestuurd gekregen. Ik was hier heel erg blij mee. Ik wil young-adults heel erg bedanken hier voor. Niet lang nadat ik hierin was begonnen was hij alweer uit.

Aan de mooie cover kon ik aflezen dat het boek spannend zou worden, waarom zouden er anders bloeddruppels op het gezicht van het meisje zitten? Ik vind het wel wat hebben, net als de rode zijkanten van de bladzijdes. Voor mij geeft dat iets extra's aan het boek.

Ondanks dat het boek best wel dun is gebeurde er veel. Als lezer was ik erg geboeid en kon ik het boek niet wegleggen. Ik heb hem in een adem uitgelezen en ik wil meer. Wat Lumikki doet en hoe zij denkt daar heb ik enorm veel bewondering voor. Ik zou zelf niet als Lumikki kunnen nadenken als er mensen achter mij aan zitten die mij willen ontvoeren. Zelf had ik het boek wel iets dikker gewild omdat ik het gewoon erg fijn vond lezen.

Simukka's schrijfstijl vind ik erg fijn lezen, ik werd het verhaal in getrokken en je wordt niet meer los gelaten. Ze schrijft niet te beschrijvend maar wel lekker vlot. Ik vloog door het boek heen. Ik ben erg benieuwd hoe de andere twee boeken in de serie zullen zijn. 

Ik geef Rood als bloed 5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten