Huiver

En toen opende ik mijn ogen en waren alleen Grace en ik er nog – helemaal niets behalve Grace en ik – en drukte ze haar lippen op elkaar alsof ze mijn kus binnen in zich wilde houden, terwijl ik dit moment vasthield dat zo kwetsbaar was als een vogel in mijn handen. 

Al jaren doet Grace niets liever dan de wolven in het bos achter haar huis observeren. Er is één wolf met goudkleurige ogen – haar wolf – die haar hart sneller doet kloppen. Maar elk jaar verdwijnt hij bij het aanbreken van de zomer, om pas bij de eerste vorst weer tevoorschijn te komen. 
Die zomer ontmoet Grace Sam, een jongen met goudkleurige ogen die haar direct de adem beneemt. Hij is haar wolf, ze weet het, ze voelt het. Als de winter nadert moet Sam vechten omdat hij de wolf in hem voelt groeien, maar de liefde van Grace niet wil verliezen…

Titel: Huiver #1 Wolven van Mercy Falls
Auteur: Maggie Stiefvater
Aantal bladzijdes: 335
Speelt zich af in: Mercy Falls (VS)
Uitgeverij: Moon

Samenvatting

Wanneer Grace Sam ontmoet heeft ze het gevoel dat  ze hem al lang kent. Niet veel later krijgen zij een relatie. Maar Sam is niet wie ze denkt dat hij is, hij is een wolf. Sinds dat hij is gebeten verandert hij is een wolf als het koud is. Maar dan wordt Grace ook gebeten. Maar verandert zij ook als het koud wordt?

Mijn mening

Toen ik hier in begon dacht ik van dit gaat nog lang duren voordat ik hem uit heb. De achterflap van het boek klinkt nog al zoetsappig wat hij ook wel is maar ik vind het niet storend lezen. Een uur later hé wacht ben ik al bijna op bladzijde honderd. Dit was in de bus naar Kopenhagen, ik had het niet door dat hij zo snel las. Uiteindelijk las ik hem op de terug weg uit.

Huiver is vanuit het perspectief van Sam en Grace geschreven. Ik begrijp nu nog niet waarom de temperatuur wordt vermeld aan het begin van het hoofdstuk. Niet dat het storend is maar ik zie er niet helemaal het nut van in. 

Ik heb zo veel goede dingen gehoord over dit boek. Verrassend genoeg kwam dat uit mijn klas, ik dacht als zij het leuk vinden dan is het wel goed. Heel eerlijk het is een goed boek om tussendoor te lezen maar ik zal hem niet snel nog een keer lezen.

En natuurlijk eindigt dit boek óók met een cliffhanger. Ik kan hier zo niet tegen. Ik heb te veel andere boeken die ik eerst nog wil lezen. Ik vermoed dat de rest van de trilogie er dan niet meer van komt. Ik zou dit jammer vinden omdat ik er wel van heb genoten.

Ik vind Grace echt geweldig. Ze is een normaal meisje, in mijn ogen normaal, ze leest redelijk wat. Ik vind dit positief. Hierom ben ik door gaan lezen, en toen Sam eenmaal in het boek kwam was ik helemaal blij. 

Ik geef Huiver 4/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten