Honderd namen

Wanneer journalist Kitty Logan een kolossale fout maakt in een artikel raakt haar carrière in het slop en daalt haar zelfvertrouwen tot een dieptepunt. Hunkerend naar wat bemoedigende woorden bezoekt ze haar terminaal zieke mentor, redacteur en vriendin Constance. Kitty vraagt haar welk verhaal ze altijd al heeft willen schrijven maar waar ze de kans nooit toe kreeg. Constance geeft Kitty de opdracht een document uit haar kantoor te halen. Wanneer Kitty terugkeert, is het echter al te laat: Constance is overleden. Om haar mentor te eren is Kitty vastbesloten haar laatste project af te maken. 
Bij het openen van de envelop vindt ze een lijst met namen. Honderd namen, zonder overzicht, zonder uitleg, niks om te verklaren wie deze mensen zijn en wat het verband is. Zo begint Kitty aan het omvangrijkste verhaal van haar leven. Ze ontmoet zo veel mogelijk mensen van de lijst om hun verhalen te horen, om Constances bedoelingen te achterhalen en het belangrijkste: om zichzelf en haar magische gave van het vertellen te herontdekken.
Titel: Honderd namen
Auteur: Cecilia Ahern
Aantal bladzijdes: 384
Uitgeverij: Prometheus

Samenvatting

Kitty heeft een enorme fout gemaakt op de tv. Wanneer ze naar haar zieke vriendin Constance gaat heeft zij een laatste opdracht voor Kitty. Maar wanneer Kitty terug in het ziekenhuis komt is het te laat, Constance is overleden. Zelf vogelt ze uit wat de opdracht zou kunnen zijn. De lijst met honderd namen gaat zij af. Maar ze kan het verband tussen deze mensen niet vinden.

Mijn mening

Mooie cover, mooie cover! Ik heb eerder Ps I love you van Cecilia Ahern gelezen en ik vond hem ondanks de stroeve start geweldig. Ik had bedacht dat dat hetzelfde zou zijn met Honderd namen. Ik zie veel overeenkomsten in het boek. Het is een grote zoektocht, ik heb er enorm van genoten!
Ik vind Kitty echt geweldig. Hoe ze probeert om te gaan met het verlies van Constance is niet gemakkelijk, dit laat Kitty heel goed zien. Haar zoektocht is niet gemakkelijk, ze moet honderd mensen afgaan binnen een paar weken. 

Er zijn momenten geweest waarvan ik dacht niet lachen ik mag nu echt niet hardop lachen. Dat maakt het boek zo geweldig, je kan gewoon lachen om de manier waarop Kitty iets doet. Erg positief vind ik dit.

Ik geef Honderd namen 5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten