Half zwart

Niemand wil hem, iedereen jaagt op hem…

De vijftienjarige Nathan groeit op in het moderne Engeland, waar witte en zwarte heksen naast gewone mensen leven. De witte heksen zijn goed, de zwarte heksen slecht, zo leert hij van jongs af aan. Zelf stamt hij af van beide: zijn vader is de meest gevreesde zwarte heks en berucht om zijn duistere magie; zijn moeder, een witte heks, is dood. De witte heksen zijn bang voor Nathan en sluiten hem op tot zijn zestiende verjaardag. Dat is het moment waarop zijn vader hem drie inwijdingsgeschenken moet geven, anders zal Nathan sterven. Maar hoe kan Nathan zijn vader vinden als iedereen hem in de gaten houdt en hij niemand kan vertrouwen, zelfs zijn eigen familie en het meisje op wie hij verliefd is niet? Maar Nathan heeft weinig keus en zal moeten terugvechten om zijn leven te redden. De jacht is geopend…
Titel: Half zwart #1 Half life
Auteur: Sally Green
Aantal bladzijdes: 318
Speelt zich af in: VS en Zwitserland
Uitgeverij: Moon

Samenvatting

Nathan wordt als half zwart en half witte heks geboren. Zijn vader is een van de meest beruchte zwarte heks terwijl zijn moeder het tegenovergestelde is een witte heks. Na het overlijden van zijn moeder woont Nathan met zijn zus en broers bij zijn oma. Nadat hij bij de raad moet komen om vast te stellen of hij een zwarte of witte heks is, worden zijn vrijheden steeds verder beperkt. Uiteindelijk besluit hij zijn vader op te gaan zoeken. 

Mijn mening

Is het je al opgevallen dat op de cover een gezicht staat? Mij wel, niet direct maar later zag ik het. Ik vind het erg bij het boek passen. De achterkant wit is, ik zie dat het boek half wit en half zwart is. Dit slaat weer op Nathan. Ik vind het echt een prachtige cover.

Vanaf de proloog wordt je het boek in getrokken. Deze is in de tweede persoon geschreven waardoor ik het gevoel had dat ik er echt in zat. Na de proloog verwisselt dit naar eerste persoon. Ik vind het eigenlijk wel fijn dat niet het hele boek in de tweede persoon in geschreven, de eerste persoon vind ik heel erg fijn lezen.

Ik vind Nathan soms wat naïef maar wat hij doet en hoe hij dat doet daar krijgt hij van mij zo veel respect voor. Ik zou het niet kunnen als ik hem was. 

Het onderwerp met heksen vind ik enorm leuk, ik heb hiervoor geen een boek gelezen waarin heksen voor kwamen met uitzondering op Harry Potter. Ik vind het eigenlijk wel super leuk om over te lezen. Ook al is dit boek voor het uit kwam al zo gehypt ik heb er zo van genoten! 

Ik geef dit boek 5/5 

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten