Boek: Inside out

Trella is een sloof. Een nobody. En net als de duizenden andere sloven die opeengepakt op de onderste niveaus van Binnen verblijven, doet ze het vuile werk voor de oppers, die boven in luxe leven. Maar Trella is ook de Koningin van de Buizen, die tijdens het schoonmaken van het ventilatiesysteem op plaatsen komt waar niemand anders ooit een voet zet. Als de Opper Cops erachter komen zal ze gerecycled worden. Maar nieuwsgierigheid is een sterke drijfveer, en er gaan geruchten dat er een uitweg is uit Binnen.
Titel: Inside out #1 Insiders
Auteur: Maria V. Snyder
Aantal bladzijde: 351
Speelt zich af in: Binnen

Samenvatting

Binnen leven op de bovenste verdiepingen de oppers en beneden de sloven. Het verhaal wordt gevolgd vanuit Trella een sloof uit de onderste niveaus. Wanneer ze op verkenningstocht door de bovenste verdieping gaat komt ze in een ruimte. Daar is een opper Riley. Al snel komt er een gerucht dat er leven buiten Binnen is en Trella gaat op zoek. Maar niks is wat het lijkt.

Mijn mening

WAUW GE-WEL-DIG! Ik vind het echt een super goed boek. In het begin wel wat vaag aangezien ik niet wist wat Binnen was. Maar na een tijd is Trella geweldig. Haar nieuwsgierigheid is enorm en verrassend. Ik genoot van elke keer dat ze met Riley was. Ze zijn geweldig samen. In dit boek worden problemen weergeven die wij hier ook in de maatschappij terug zien. De mensen die hard werken en onder slechte omstandigheden leven en dan heb je de mensen die (bijna) niks doen en in luxe leven. Dit is in Binnen ook het geval met de sloven en de oppers. Het verschil kon je goed terug zijn. Deze wereld is zo goed beschreven dat het realistisch lijkt. Alsof je er zelf bent. Ik heb enorm genoten van dit boek en hij was ook zo uit. 

Vervolg

Inside out is het eerste boek in de Insiders serie. Het tweede boek Outside in staat op mijn to read lijst en (hoop ik) dit jaar nog te kunnen lezen. Een derde boek staat (helaas) nog niet op de planning voor Maria Snyder. 

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten