The perks of being a wallflower

Charlie gaat naar de bovenbouw. Hij is zeker geen sukkel, maar populair is hij ook niet. Zijn verlegen, hyperintelligente en sociaal onaangepaste karakter zorgt ervoor dat hij een muurbloempje blijft.
Charlie probeert op zijn eigen manier vat te krijgen op de wereld van dates, familiedrama’s, seks en drugs. Gelukkig heeft hij vrienden die hem hier af en toe bij helpen. 
Op zijn eigen unieke, aandoenlijke en aangrijpende manier vertelt Charlie zijn verhaal aan de enige persoon die hij vertrouwt.
Aan jou
Titel: The perks of being a wallflower
Auteur: Stephen Chbosky
Aantal bladzijde: 253
Speelt zich af in: Pennsylvania (VS)
Uitgeverij: Vassallucci

Samenvatting

Wanneer Charlie voor de eerste dag naar school gaat is hij helemaal alleen. Al snel ontmoet hij Patrick en later Sam. Hij is helemaal verliefd op Sam. Wanneer Patrick en Sam hem mee nemen naar zijn eerste feestje ontmoet hij Alice en Mary Elizabeth, wanneer hij een brownie aangeboden krijgt blijkt er wiet in te zitten en zijn eerste keer stoned zijn is een feit. Later wanneer hij alleen met Sam is zoenen ze en Charlie is helemaal blij. Later krijgt hij iets met Mary Elizabeth. Wanneer Charlie het mooiste meisje in de ruimte moet zoenen kiest hij niet Mary Elizabeth maar Sam uit. Mary Elizabeth is woedend, Patrick wil hem voorlopig niet meer zien. Charlie spreekt ze niet meer totdat Patrick in elkaar wordt geslagen en Charlie het voor hem opneemt. Wanneer Sam weg gaat aan het einde van het jaar weet Charlie niet meer zitten. 

Mijn mening

Ik vind het boek niks aan. Het is in dagboekvorm geschreven wat ik niet fijn vind om te lezen. Elk hoofdstuk begint met lieve vriend en eindigt met veel liefs, Charlie. Door deze schrijfstijl komt er heel veel informatie. Soms wel iets te veel. Ik herkende mezelf in Charlie. Charlie lijkt in het boek een hele lieve jongen maar hij is in mijn ogen niet speciaal. 

Verfilming

In tegenstelling tot het boek hou ik van de film. Ik vind de cast echt super goed en alle liedjes die eronder zitten ik hou er van. Ik ben sowieso een liefhebber van oudere muziek en dan alle muziek onder deze film ik heb er heel erg van genoten. Ik vind dat de film zo goed is gemaakt en hij lijkt niet erg op het boek, daar ben dol op. Ik heb zo hard gehuild op het einde toen Sam weg ging, Charlie was zo zielig. Een van de laatste zinnen van de film, die vind ik zo prachtig. Hieronder staat de trailer.

Ik geef The perks of being a wallflower 2/5


"And in this moment I swear we are infinite"




CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten