The fifth wave

Soms denk ik dat ik de laatste mens op aarde ben. Dat betekent dat ik de enige mens in het universum ben. Dat is onzin, ik weet het. Ze kunnen niet iedereen gedood hebben… nog niet.


De eerste golf: de wereld wordt gehuld in duisternis
De tweede golf: als je geluk hebt weet je te ontsnappen
De derde golf: als je pech hebt overleef je
De vierde golf: er geldt nog maar ̩̩n regel Рvertrouw niemand

Nu de vijfde golf eraan komt, is Cassie op de vlucht Рvoor Hen, de wezens die er menselijk uitzien maar het niet zijn. Zij die het land doorkruisen om eenieder te vermoorden die ze tegenkomen. Cassie gelooft dat er maar ̩̩n uit het verleden die je dwars zitten? Maak je je zorgen over de toekomst? Als je jouw situatie volledig uze vreemdeling die haar enige hoop is om haar vijfjarige broertje te helpen bevrijden. En haar enige hoop om zelf te overleven.
Maar Cassie moet kiezen tussen vertrouwen en wanhoop, tussen verzet of overgave. Tussen leven... en dood.
Titel: The fifth wave
Auteur: Rick Yancey
Aantal bladzijde: 336
Speelt zich af in: De VS
Uitgeverij: A.W. Bruna

Samenvatting

Door buitenlandse invasies zijn er vier golven geweest. De eerste golf: alle elektriciteit valt uit, de tweede golf: een enorme tsunami, de derde golf: een afschuwelijke epidemie, de vierde golf: achterdocht. Het leger heeft het broertje van Cassie meegenomen om hem te beschermen. In het geheim wordt hij opgeleid als soldaat met de andere kinderen die zijn meegenomen. Cassie besluit om hem te gaan zoeken.

Mijn mening

Doordat het boek niet alleen vanuit Cassie's oogpunt is geschreven maakt het spannend. Het is ook vanuit haar broertje geschreven waardoor je het verhaal van meerdere kanten leest. Het verhaal sprak me al vrij snel aan. Ik vind het begin erg leuk om te lezen, het middelstuk daarin tegen vond ik niet zo leuk ik moest me daar door heen slepen. Het einde daar in tegen vond ik wel leuk. De verhaal lijn is heel spannend waardoor je niet kan stoppen. Ik heb The fifth wave met veel plezier gelezen en ik ben er door heen gevlogen.

Ik geef The Fifth Wave 5/5 

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten