Catching Fire

Hoe onwaarschijnlijk ook, Katniss en Peeta hebben de Hongerspelen gewonnen. Maar daarmee hebben ze wel de toorn van het Capitool over zich afgeroepen en de consequenties zijn afschuwelijk. In dit zinderende vervolg op De Hongerspelen wordt Katniss meer op de proef gesteld dan ooit tevoren.
Titel: Catching Fire #2 The Hunger Games
Auteur: Suzanne Collins
Aantal bladzijde: 391
Speelt zich af in: Panem

Samenvatting

Nadat Katniss en Peeta de Hongerspelen hebben gewonnen wordt er dit jaar de 3e kwartskwelling gehouden.  Deze keer moesten alle oude tributen die al gewonnen hebben weer de arena in. Tijdens de boete worden Katniss en Haymitch uitgekozen, Peeta bied zich vrijwillig aan tot Katniss' woede. Eenmaal in het Capitool ontmoeten ze de andere tributen. Het lijkt wel een herhaling van vorig jaar voor de twee. Vlak voordat Katniss de arena in gaat wordt Cinna voor haar gezicht neer geslagen en is het over voor hem. Wanneer Katniss in de arena komt is het eerste wat ze ziet de Hoorn en heel veel water, ze heeft gelijk haar zinnen gezet op de pijl en boog. Wanneer ze daar is beseft ze dat dat Peeta bondgenoten is met Mags en Finnick. 

Mijn mening

Ik vind het boek niet echt spannend geschreven, de tijd voor de arena is een beetje langdradig met het gevoel van wanneer gaan ze nou de arena in. De tijd in de arena is best kort tegenover hoe lang ze in het eerste boek in de arena waren. Johanna vind ik gewoon geweldig ze is zo leuk vind ik. Alleen jammer dat er maar weinig scene's met haar in zitten. Ik vind Catching Fire niet beter als The Hunger Games, dit komt door doordat hij langdradig werd. Daarin tegen vond ik de personen van de spelen wel leuker. 

Verfilming

Sinds woensdag kan iedereen Catching Fire in de bioscopen zien, ik ben gisteren geweest en ik kan niet wachten tot ik nog een keer mag! Ik vind de film zo veel keer beter dan dat het boek is. Johanna blijft geweldig ik vind haar zo goed gecast. De arena is ook echt super mooi gemaakt met alle special effects erin. Een tegenvaller vind ik dat op het einde . Ik heb super hard gehuild maar ook hard gelachen om scene's. Tijdens de tour wanneer Katniss over Rue praat ik vind dat een van de mooiste scene's toch wel. 

Hieronder komen scene's uit de film dus als je hem niet gezien hebt en niet gespoilerd wilt worden kijk vooral niet.

Ik geef Catching Fire 4/5



CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten