Wither

Stel je voor, je leeft in een wereld waarin door een genetisch virus niemand ouder wordt dan vijfentwintig jaar. Je bent een meisje van zestien en je wordt ontvoerd om te trouwen met een jongen die je nog nooit hebt gezien. Je wilt ontsnappen, maar daarvoor moet je het vertrouwen van je echtgenoot zien te winnen…..


Titel: Wither (Verwelken)
Auteur: Lauren Destefano
Aantal bladzijde: 358
Speelt zich af in: Florida (VS)
Uitgeverij: Van Holkema & Warendorf

Samenvatting

De zestienjarige Rhine wordt ontvoerd. Wanner zij in een rij met allemaal meisjes wordt geselecteerd weet ze niet wat haar te wachten staat. Achter zich hoort ze dat de andere meisjes worden vermoord. Ze blijkt dus gekocht te zijn door Vaughn, Rihne moet trouwen met zijn zoon Lindon. Hij wordt verliefd op haar maar zij voelt dat niet voor hem. Rhine voelt zich aangetrokken tot iemand anders ; Gabriël. Samen proberen ze te ontkomen van Vaughn.

Mijn mening

Die kaft trok meteen mijn aandacht, ik vind hem super mooi! Het verhaal daar in tegen leek me leuk maar helaas vond ik er niks aan. Het begin was super vaag waardoor ik er niks van snapte en niet eens wist wie de hoofdpersoon is. Later in het boek werd de naam Rhine genoemd en later werd het duidelijk dat zij de hoofdpersoon is. Polygamie (meerdere vrouwen trouwen met dezelfde man) vond ik wel raar om over te lezen. Dit is bij mij niet zo bekend waardoor ik er bijna niks over wist. Nu ik er meer over weet, weet ik dat dit boek niks voor mij is. Ik snap eigenlijk ook niet wat de titel over het boek zegt, zoals hier al eerder genoemd niks voor mij dus!

Ik geef Wither 2/5

Vervolg

Wither is het eerste boek in de Chemical Garden trilogie. De covers van de hele serie vind ik echt super mooi, alleen jammer dat het verhaal niks voor mij is. Het tweede boek heet Fever (Vrees) en het derde boek is Sever (Verbreken) ik vind de Nederlandse titels niet zo mooi als de Engelse (helaas), dat komt denk ik door de vertaling. 



Wat vinden jullie van de Chemical  Garden trilogie? Ik ben erg benieuwd naar andere meningen over dit boek!

CONVERSATION

2 reacties:

  1. Ik herken wel wat van je dat je het begin vaag vond, dat had ik ook, maar daarna vond ik hem wel heel erg leuk :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond dit boek ook heel erg tegenvallen, want ik had er veel meer van verwacht! Wither (verwelken of vergaan) slaat denk ik op het korte bestaan van de jeugd en het feit dat Rhine en haar medevrouwen een soort van wegkwijnen in het huis.

    BeantwoordenVerwijderen