The wishing spell

Ze stonden op het punt om aan het grootste avontuur van hun leven te beginnen...

Alex en Connor, tweelingbroer en -zus, krijgen van hun grootmoeder een oud sprookjesboek, Toverland. Ze raken per ongeluk in het boek verzeild en belanden in een wereld vol magische avonturen. De tweeling moet weer thuis zien te komen, maar met de Boze Stiefmoeder van Sneeuwwitje die hen op de hielen zit, is dat bijna een onmogelijke opgave..


Titel: The wishing spell #1 The land of stories
Auteur: Chris Colfer
Aantal bladzijde: 438
Speelt zich af in: VS, The land of stories
Uitgeverij: Moon

Samenvatting

Wanneer Conner en zijn tweelingzus Alex elf jaar worden krijgen ze van hun oma een sprookjesboek The land of stories. Wanneer Alex opgeslokt wordt door het boek gaat Conner zijn tweelingzus achterna en belanden ze in The land of stories. Alle sprookjes figuren leven in die wereld. Samen gaan ze op zoek naar de ingrediënten voor The wishing spell om weer terug naar huis te keren. Ze ontmoeten Assepoester, Roodkapje en meer!

Mijn mening

Ik ben dit boek gaan lezen omdat ik Chris Colfer echt een geweldig man vindt. Hij speelt Kurt in Glee en ik kon niet wachten tot zijn eerste boek uit kwam. Ik dacht eerst dat hij heel erg kinderachtig zou zijn maar dat vond ik mee vallen. Het is wel een boek voor mensen die niet zo oud zijn en ik denk als je van sprookjes houdt dat je deze ook een kans moet geven. Ik vind de cover erg mooi gemaakt, het vertelt veel over het boek. Ik heb erg genoten van dit boek en raad hem ook zeker aan!

Ik geef The Wishing spell 4/5

Vervolg


Het tweede deel in The land of stories serie is al uit. The Enchantress Returns heet deze. Onlangs heeft Chris Colfer via zijn twitter bevestigd dat er ook een derde en een vierde deel gaat komen van deze serie. Ik kan niet wachten om in deel twee te beginnen en ik hoop dat de andere delen ook snel uitkomen.

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten