City of Bones

De vijftienjarige Clary woont met haar moeder in New York. Wanneer deze ontvoerd wordt, komt Clary achter het familiegeheim: haar moeder behoorde ooit tot een groep demonenjagers. Langzaamaan lukt het Clary om tot die wereld door te dringen. Maar de wereld van de demonenjagers is verscheurd. Zal het Clary en haar vrienden lukken om haar moeder te redden?
Titel: Mortel Instruments City of Bones 
Auteur: Cassandra Clare
Aantal bladzijde:
448
Speelt zich af in:
 New York (VS)

Uitgeverij: The house of books

Samenvatting:

Clary lijdt een normaal leven, totdat ze 3 mensen  ziet lopen. Ze verdwijnen zo weer in de lucht.  Daarna ziet ze allemaal mythische wezens lopen, weerwolven en vampiers. Vanaf dat moment staat haar leven op zijn kop. Opeens belt haar moeder haar op, ze zegt dat ze niet thuis moet komen. En dan hoort ze iets vreemds. Ze besluit naar huis te gaan. Tot haar grote schrik is haar hele huis verwoest en haar moeder is weg. Een van die 3 mensen is Jace, hij is een van de Shadowhunters, hij vermoord demonen. Hij ziet er leuk uit alleen zo gedraagt hij zich niet. Hij zit onder de tattoo’s . Later worden ze verliefd, dit vind Simon niet geweldig. Hij kent Clary al lang en is stiekem verliefd op haar.

Mijn mening:

Ik vond de laatste 100 bladzijdes het leukste, voordat je daar bent moet je er doorheen komen wat niet altijd even makkelijk is. Soms legde ik het boek weg en ging ik wat anders lezen maar altijd wou ik wel weten hoe het boek afliep. Ik vond het einde heel anders dan dat ik verwacht had. Ik vond de demonen, weerwolven en vampieren echt super leuk in het boek en ik wil zeker de serie verder lezen.  

Ik ben helaas nog niet naar de film geweest, ik zou hem zeker nog wel willen zien als ik tijd over heb. In de hoofdrollen spelen:

Lily Collins ~ Clary
Jampie Campbell Bower ~ Jace
Kevin Zegers ~ Alec
Robert Sheehan ~ Simon
Jemima West ~ Isabelle
Voor de volledige cast klik hier
De trailer:



Ik vind de mensen er in de film er echt goed uit zien, precies zoals ik ze had voorgesteld. Dus ik heb redelijk hoge verwachtingen bij de film. Nu maar hopen dat de film niet tegen valt!

Ik geef City of bones 4/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten