A darker shade of magic

Kell is one of the last Travelers—rare magicians who choose a parallel universe to visit. 

Grey London is dirty, boring, lacks magic, ruled by mad King George. Red London is where life and magic are revered, and the Maresh Dynasty presides over a flourishing empire. White London is ruled by whoever has murdered their way to the throne. People fight to control magic, and the magic fights back, draining the city to its very bones. Once there was Black London—but no one speaks of that now.

Officially, Kell is the Red Traveler, personal ambassador and adopted Prince of Red London, carrying the monthly correspondences between royals of each London. Unofficially, Kell smuggles for those willing to pay for even a glimpse of a world they’ll never see. This dangerous hobby sets him up for accidental treason. Fleeing into Grey London, Kell runs afoul of Delilah Bard, a cut-purse with lofty aspirations. She robs him, saves him from a dangerous enemy, then forces him to another world for her 'proper adventure'.

But perilous magic is afoot, and treachery lurks at every turn. To save all of the worlds, Kell and Lila will first need to stay alive—trickier than they hoped.

Titel: A darker shade of magic #1 a darker shade of magic
Auteur: V.E. Schwab
Aantal bladzijdes: 400
Speelt zich af in: Londen (Engeland)
Uitgeverij: Titan Books

Samenvatting

Kell kan tussen verschillende dimensies reizen. Hij woont in Red London, een London waar een koning de macht heeft. Hij brengt voor de koning berichten rond naar de andere dimensies. 

Mijn mening

De cover is zo gaaf! Vooral na het lezen van A darker shade of magic. Voor het lezen begreep ik eigenlijk niet wat de cover in houdt. Hij is goed bedacht. Je hebt nog iets om over na te denken.

Het verhaal begon echt van wow wat is dit? Ik snapte er niet veel van. Ik heb de achterflap wel tien keer gelezen totdat ik het begon te begrijpen waarom er andere personages kwamen etc. Eenmaal gewend aan alles dan ga je er zeker van genieten!

Je hebt dus Red London, de stad waarin magie centraal staat. Red London wordt geregeerd door een koning. Grey London, London zoals wij het kennen. Dus zonder magie. En White London, London met magie maar constant onder vuur. De machthebbers zijn, in White, diegene die het sterkst zijn. Kell kan dus tussen die drie dimensies reizen. Dat kunnen alleen bloedmagiĂ«rs. En die zijn er niet veel. 

En dan heb je Lila nog. Een zakkenroller uit Grey London. Ik vind haar geweldig. Samen met Kell zijn zij toch wel badass. Ik had eigenlijk geen badass vrouwelijk persoon verwacht maar het past erbij. Net als bij de geweldige schrijfstijl.

Door al die dimensies raakte ik nog wel eens de draad kwijt. V.E. Schwab schrijft geweldig, met veel details. Je moet er wel van houden. Ik vind het eigenlijk wel geweldig. A darker shade of magic is een van de weinige boeken die ik ken die eigenlijk geen cliffhanger heeft. Niet dat ik dat erg vind hoor!

Ik geef A darker shade of magic 4/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten