Seeker

Quin, Shinobu en John ondergaan in Schotland al jaren een intensieve training om een Zoeker te worden. In tegenstelling tot John ronden Quin en Shinobu die succesvol af. Wanneer de twee echter de eed hebben afgelegd die hen tot een echte Zoeker maakt, komen ze erachter dat het nobele doel dat ze dachten na te streven, niet meer bestaat. Quin en Shinobu besluiten te vluchten om hun lot te ontlopen en kiezen allebei hun eigen pad. John is echter op zoek naar hen en de waardevolle athame die de Zoekers gebruiken, om recht te zetten wat er in het verleden met zijn familie is gebeurd. De allesbeslissende strijd om gerechtigheid barst los en Quin zal haar pad voor de toekomst moeten kiezen.

Titel: Seeker #1 Seeker
Auteur: Arwen Elys Dayton
Aantal bladzijdes: 384
Speelt zich af in: Schotland
Uitgeverij: Van Goor 

Samenvatting

Quin doet heeft samen met Shinobu de opleiding tot zoeker afgemaakt. Alleen haar vriend John niet. Hij rondt de opleiding niet af. Een paar jaar later komt Quin John weer tegen. Maar er is veel veranderd. Kiest Quin voor haarzelf of gaat ze John helpen?

Mijn mening

Ik Van Goor heel erg bedanken dat ik een exemplaar van Seeker mocht ontvangen. Hieronder kan je lezen waarom ik er zo blij mee ben.

Het begin vond ik wat rommelig. Ik wist niet goed wat dit voor de rest  van het boek zou betekenen. Zou het zo door gaan of wordt het beter. Ik ga voor het laatste. Je leest in het begin over de opleiding tot zoeker. Ik kon vanaf het begin al zeggen dat John anders was en er niet echt bij hoorde. Het was geen verassing dat hij niet slaagde.

Na zo'n tweehonderd bladzijdes dacht ik waarom is dit boek niet eerder uitgekomen? Het is een aanvulling op mijn leven. Het zit vol met goede actie scene's. Maar toch is het geen doorsnee fantasy boek. Het doet me eigenlijk een beetje denken aan De kroon van Tearling. Dus als je daar van houdt vindt je Seeker vast geweldig. Er zitten geweldige familiegeheimen in. Ik probeerde er achter te komen wat er gebeurt maar helaas weet ik niet zo veel, hoewel ik dit wel zou willen.

De schrijfstijl leest lekker vlot. Ik keek er eigenlijk wel van op. Ik had niet verwacht dat hij zo snel zou lezen. Door de wisselende perspectieven krijg je een kijk in het leven van zowel Quin als John en ook Shinobu. Je ziet gelijk al dat de drie personages compleet verschillen van elkaar. Vind ik ze leuk? Ja zeker wel!

Ik geef Seeker 4/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten