The walking dead seizoen 1

Sherrif Rick Grimes wordt wakker in een verlaten ziekenhuis. De wereld is verwaarloosd en veranderd in het domein van vleesetende zombies. Rick begint een zoektocht naar zijn vrouw en zoontje. Onderweg komt hij erachter dat er maar weinig mensen aan het zombie-virus zijn ontkomen. Samen met de andere overlevenden probeert hij uit de handen te blijven van de bloeddorstige monsters…


Ik denk dat veel mensen de serie inmiddels wel kennen. Eind 2014 begon seizoen vijf waar vriendlief razend enthousiast over was, samen keken we het hele seizoen. Maar ik had werkelijk geen idee waar het over ging. Dus onlangs begon ik eindelijk aan het eerste seizoen.

Stel je voor dat je wakker wordt in een ziekenhuis en er in het ziekenhuis allemaal zombies rond lopen. De zombies willen maar een ding, jou opeten. Best wel creepy vind ik. Alleen al door de eerste tien minuten van de eerste aflevering kreeg ik de indruk dat het best wel eng was. Maar dat viel reuze mee gelukkig. Mijn eerste indruk kan dus zeker ook verkeerd zijn.

The walking dead speelt zich af in en rond de Amerikaanse stad Atlanta. Rick lag daar in het ziekenhuis. Hij besloot om terug te gaan naar zijn huis om zijn vrouw en kind op te halen. Maar wanneer zij niet thuis zijn weet Rick niet meer wat te doen. Ik snap Rick eigenlijk best wel goed. Wat zou je moeten doen als de mensen die je het meest lief hebt in een zombie apocalyps verdwijnen. 

Ik snapte het einde van het seizoen niet helemaal. Voor mij had het geen toevoeging voor de serie. Ik had juist het gevoel dat die man alles spoilde voor de groep. Maar okay wie ben ik dan weer. 

Deze serie is zo het wachten waard! Ik hou normaal niet van horror films maar dit is gewoon weg geweldig. En omdat hij maar zes afleveringen heeft dit seizoen kan je zo door naar seizoen twee. 

CONVERSATION

1 reacties:

  1. Het einde van dit seizoen vond ik ook wat apart ja, maar het wordt beter! Vooral seizoen 3 vond ik enorm gaaf :D

    BeantwoordenVerwijderen