Paper towns

Negen jaar oud zijn ze en onafscheidelijk - Q (Quentin) en Margo Roth Spiegelman - als ze in het park een dode man vinden. Daarna hebben ze bijna tien jaar geen kontact meer. Totdat Margo op een avond op het raam van Q's kamer klopt....Die nacht maken Margo en Q een onvergetelijke tocht door de stad waar ze wonen. Q heeft het gevoel dat die nacht een onverbrekelijke band tussen hem en de mooie Margo wordt gesmeed. Als Margo de volgende dag verdwenen is, laat hij het er dan ook niet bij zitten. Een bizarre roadtrip volgt, waarin Q er langzaam achterkomt dat Margo niet de persoon is die hij meende te kennen - en hijzelf evenmin.


Titel: Paper towns
Auteur: John Green
Aantal bladzijdes: 309
Speelt zich af in: Orlando (VS)
Uitgeverij: Lemniscaat

Samenvatting

Q beleeft een geweldige nacht met Margo Roth. Ze nemen wraak op iedereen die hun iets aan gedaan heeft. Maar de volgende ochtend is Margo Roth weg. Q begint te zoeken naar Margo Roth. 

Mijn mening

Waarom heb ik zo lang gewacht met lezen van Paper towns? Het is een van de leukste boeken die ik gelezen heb dit jaar.

Het boek begint bijna meteen met de nacht waarin Q met Margo Roth is. Het is een hilarisch stuk. Dat is ongeveer de eerste helft van het boek. Dan begint de zoektocht naar Margo Roth. Samen maakt dit Paper towns.  

De humor die hierin zit verwerkt is geniaal. Ik weet niet hoe vaak ik heb gelachen om de acties van Q. Hij wou niet altijd doen wat Margo zei. Dat levert geweldig leuke scene's op. 

Over iets meer dan een half jaar is Paper towns te bewonderen in de bioscoop. Ze zijn namelijk bezig met de film. Ik ben heel erg benieuwd wat ze ervan gaan maken. Ik ga er sowieso wel heen!

Ik geef Paper Towns 5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten