Project Persefone het verzet

Noa heeft een tweede keer kunnen ontsnappen uit de klauwen van Mr. Mason en zijn handlangers. Samen met Zeke probeert ze nu zo veel mogelijk slachtoffers van de gruwelijke experimenten uit de laboratoria te redden, maar helaas gaat dat niet altijd goed.

Peter zit thuis met totaal andere problemen: Amanda gaat zich steeds vreemder gedragen, zijn ouders zitten hem op zijn huid en ondertussen probeert hij Persefone’s leger zo veel mogelijk te ondersteunen bij de reddingsacties.

Hoewel ze op afstand van elkaar opereren, blijven Peter en Noa elkaar nodig hebben in de harde strijd tegen de dodelijke proeven op straatkinderen. En dit wordt nog belangrijker als blijkt dat de tegenstanders dichterbij zitten dan ze denken… 
Titel: Project Persefone het verzet #2 Persefone
Auteur: Michelle Gagnon
Aantal bladzijdes: 356
Speelt zich af in: VS
Uitgeverij: Blossom Books

Samenvatting

Noa en Peter gaan verder om Project Persefone te laten stoppen. Ook al zijn ze niet samen ze werken wel goed samen. Het leger van Noa helpt haar om meer invallen in de laboratoria te kunnen doen. Wanneer Mason Peter om zijn hulp vraagt realiseert Peter zich een ding, dat Mason niet meer werkt voor Project Persefone.

Mijn mening

Het begint al spannend. Ik zat daar echt op te hopen. Een goed begin. Ik heb een tijd op het boek moeten wachten maar dat was het zeker waard. 

Gagnon heeft twee sterke hoofdpersonen neergezet, Noa en Peter. Wat zij doen en vooral hoe zij dit doen zorgt voor veel spanning. Hierdoor wordt je in het boek gezogen. Ik hou daarvan, het leest lekker door en voor je het weet heb je het boek uit. Ik zou hem makkelijk in een middagje kunnen lezen.

Met Amanda gaat het daarin tegen minder goed, zij is in het experiment ontvoerd en zij heeft PEMA. Peter noemt dit het doodsvonnis. Ze kunnen er niks meer aan doen. Ik vind het erg lekker dat Gagnon wat drama erin heeft gestopt. Dat maakt het lezen nog iets leuker.

Ik kan niet wachten tot het laatste boek in de trilogie verschijnt. Ik ben erg benieuwd wat er met Mason en Amanda gaat gebeuren. Ook met Peter en Noa maar ik weet in mijn hart dat het met hun wel goed gaat komen.

Ik geef Project Persefone het verzet 5/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten