De dromendochter

Over de hele wereld verschijnen zwart geschroeide handafdrukken op deurposten De tandenvoorraad van de duivel slinkt gevaarlijk hard En in Praag wordt een jonge vrouw meegesleurd in een wrede oorlog. Karou studeert kunstgeschiedenis en vult haar schetsboeken met monsters die al dan niet bestaan. Ze verdwijnt regelmatig voor mysterieuze 'klusjes' en spreekt een heleboel talen, waaronder een aantal niet-menselijke. En haar helderblauwe haar is níét afkomstig uit een flesje. 'Wie ben ik?' dat is de vraag die Karou dag en nacht achtervolgt. En ze staat op het punt erachter te komen.


Titel: De dromendochter #1 daughter of smoke and bone
Auteur: Laini Taylor
Aantal bladzijdes: 368
Speelt zich af in: Praag (Tsjechië) Marrakesh (Marokko) 
Uitgeverij: De Boekerij 

Samenvatting

Samen met haar beste vriendin Zuzanne woont Karou  in Praag, zo nu en dan verdwijnt ze voor klusjes, zo reist ze de hele wereld over. Maar wanneer Karou zich afvraagt waar ze vandaan komt begint haar reis. Ze ontmoet Akiva, hij komt uit een andere wereld. Hij laat haar zien wie ze echt is. 

Mijn mening

Ik vind de eerste 50 bladzijdes erg leuk maar dan tot bladzijde 250 is er niks meer aan. De laatste 150 waren daar in tegen echt super om te lezen. Ik wou rond bladzijde 150 stoppen maar dat heb ik niet gedaan. Ik heb hem wel vaak moeten weg leggen omdat ik er totaal niet door heen kwam.

Alle namen die in dit boek worden gebruikt zijn zulke ongewone namen. Ik had bijvoorbeeld nog nooit van Karou en Akiva gehoord. Dat ik ze nog nooit gehoord heb betekent niet dat ik ze niet mooi vind. Ik vind de namen juist prachtig, ik vind ze goed bij de mysterieuze wereld passen.

De wereld die gecreërd wordt door Laini Taylor vind ik heel mooi. Ze schrijft met veel details. Je moet er wel van houden, maar ik vind het prachtig.

Ondanks het stroeve middenstuk ben ik enorm benieuwd naar het vervolg hierop. Deze komt volgende maand uit in het Nederlands en ik ben erg benieuwd wat er in dat boek gaat gebeuren.


Ik geef dit boek 3/5

CONVERSATION

1 reacties:

  1. Wow ze hebben deze Nederlandse cover wel echt heel mooi gemaakt! Jammer dat hij zo afwisselde in leukheid :D Ik heb erg veel over dit boek gehoord en vind de cover ook zo mooi (ook van de Engelse versie)!

    Groetjes Irene @ Ice Queen's Bookshelf

    BeantwoordenVerwijderen