Inferno

Robert Langdon, hoogleraar kunstgeschiedenis en symboliek, wordt op een nacht wakker in een ziekenhuis in Florence zonder te weten hoe hij daar is beland. Geholpen door een stoïcijnse jonge vrouw, Sienna Brooks, vlucht Langdon en raakt hij verzeild in een duizelingwekkend avontuur. Langdon ontdekt dat hij in het bezit is van een reeks verontrustende codes, gecreëerd door een briljante wetenschapper; een genie dat geobsedeerd is door het einde van de wereld en het duistere meesterwerk Inferno van Dante Alighieri.


Titel: Inferno
Auteur: Dan Brown
Aantal bladzijde: 480
Speelt zich af in: Florance (Italië)
Uitgeverij: Luitingh-Sijthoff

Samenvatting


Robert Langdon wordt wakker in een ziekenhuis in Florance, hij herinnerd zich niks van de afgelopen dagen. Wanneer hij de mysterieuze Sienna Brooks hem helpt raken ze in een avontuur verzeild. Alles lijkt betrekking te hebben op het meesterwerk Inferno van Dante.

Mijn mening

Ik heb dit boek met heel veel plezier gelezen en Dan Brown is zeker een van mijn favoriete schrijvers. Ik kan niet zo'n lange samenvatting geven omdat ik dan de clou achter het boek verraad. Brown laat de spanning stijgen hoe verder je in het boek komt. Dat  is heel mooi om te lezen. Inferno wordt afgebeeld als een thriller wat ik in sommige stukken niet vind passen. 

Dit boek is meer spannend dan dat het een thriller is vind ik. Je hoeft de vorige delen niet gelezen te hebben wanneer je dit boek al wilt lezen.Ondanks dat Inferno een vrij dik boek is, vloog ik erdoor heen. Een aanrader dat zeker! 

Ik geef Inferno 4/5

CONVERSATION

2 reacties:

  1. Kleine opmerking, het eerste deel van de boeken met Robert Langdon is niet De Davinci Code maar Het Bernini Mysterie.. (Angels & Demons)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Veronique, jouw opmerking klopt niet hoor haha.

    BeantwoordenVerwijderen